Twitter, inca un site Web 2.0 care devine miliardar

Miercuri, 25 Aprilie 2007, ora 09:30
1206 citiri

Cel mai recent site descoperit de vinatorii de investitii in companii start-up se numeste Twitter si este un fel de Yahoo Messenger dus la absurd, scrie presa de specialitate.

Site-ul se adreseaza noii generatii, pasionatilor de mesaje text, putand fi accesat si de pe calculator, dar si de pe telefonul mobil. Diferenta fata de alte milioane de site-uri de "chat" sta in faptul ca utilizatorii trebuie sa raspunda la intrebarea "Ce faci acum?", iar mesajele fiecarui utilizator nou apar pentru o vreme pe prima pagina, pe post de cel mai recent mesaj. Evident, toti vor sa para cat mai interesanti si lanseaza cele mai extravagante mesaje pentru a atrage atentia si pentru a-si face cei mai multi prieteni. Altii transmit binecunoscute mesaje spam, iar altii vorbesc in limba lor, fara a tine cont de faptul ca este un site american.

Succesul site-ului a fost cu mult peste asteptarile fondatorilor. Un inginer software a creat o aplicatie Twittervision, care suprapune mesajele unei harti digitale, cu ajutorul Google Maps. In fiecare secunda, fragmente de conversatii apar pe harta lumii in diverse locuri si apoi dispar dupa ce le expira timpul de afisare.

Unii dintre "twitteri" comunica cu mici grupuri de prieteni, cunoscuti dupa nickname, ocupand pentru moment prima pagina cu discutiile lor. Printre cei mai populari membri ai site-ului se numara unii care au retele de mii de "prieteni". Paul Tery Wallhus are 9177 de prieteni in lista si 1851 de "followers", adica oameni care ii urmaresc mesajele, dar nu s-au hotarat inca daca sa devina si ei amici.

Evident, exista un site special de statistici, respectiv Twitterholic (dependenti de Twitter). In joc au intrat si politicienii americani, candidatul la alegeri John Edwards fiind membru activ din 2001, cu aproximativ 2082 prieteni pe site. El a anuntat recent pe site ca va fi neutru in privinta alegerilor din 2008.

Autorul unui popular blog de stiinta, Robert Scoble, a reusit sa adune 3045 de prieteni si 2985 de "followers".

Twitter a fost creat de 10 amici, care au pus la cale firma start-up Obvious. Site-ul are o puternica componenta de social networking, unul din cele mai cautate subiecte in Web 2.0, dar si cuvant "magic" pentru a atrage investitorii in tehnologie. Fondatorii site-ului considera ca este un fel de portal de "micro-bloguri", idei, ganduri si sentimente, adunate in mesaje mai scurte de o fraza. Evident, Twitter are si un pic de Second Life, pentru ca utilizatorul isi poate seta un "status" si poate fi prezent astfel intr-un univers virtual.

Fiecare membru are o istorie a mesajelor transmise, astfel ca pagina sa arata ca un fel de jurnal format din mesajele scrise de-a lungul timpului.

In martie 2007, Twitter a fost votat cel mai bun site web la festivalul anual din Austin, Texas. Atunci avea 100.000 de membri. Stirea cu premiul i-a adus insa o imensa popularitate, mai ales in afara SUA. Astfel, doar in saptamana 7-14 aprilie, site-ul a inregistrat de 3,5 ori mai multe mesaje decat avusese in total inainte de a fi premiat.

Bloombiz