Twitter si Facebook, noile arme in lupta pentru suprematia Internetului

Duminica, 25 Octombrie 2009, ora 22:27
1851 citiri
Twitter si Facebook, noile arme in lupta pentru suprematia Internetului

Retelele de socializare au ajuns sa fie mize importante in lupta gigantilor Internetului pentru suprematie. Astfel, cine pune primul mana pe un astfel de parteneriat castiga un avans considerabil in fata adversarilor.

Asta au inteles si cei de la Microsoft, care saptamana trecuta au luat fata Google printr-un parteneriat incheiat cu Twitter ce le va permite sa isi promoveze masiv noul motor de cautare, Bing.

Insa Microsoft nu s-a oprit aici, ci a facut un parteneriat similar si cu Facebook, cea mai populara retea de socializare din lume.

Yusuf Mehdi, un executiv al diviziei online a Microsoft, a declarat ca acordurile cu cele doua servicii fac parte din strategia Microsoft de a se diferentia de competitorii sai prin "parteneriate si oferte atractive", arata Times Online.

Dar nu au trecut nici doua ore de la victoria Microsoft, ca Google a venit cu propriul anunt: un acord similar cu Twitter.

Si ca lupta sa fie si mai stransa, Yahoo, al treilea gigant pe piata cautarilor pe Internet, a declarat de asemenea ca doreste sa integreze rezultatele oferite de Twitter.

Bing, ghimpele din coasta Google

In luna iunie, Microsoft a lansat Bing sperand sa atraga utilizatori de la Google prin oferirea de continut detaliat in segmente ca turism si cumparaturi.

Microsoft a resimtit o crestere a numarului lunar de cautari facute pe site de la lansarea Bing, insa Google conduce detasat piata cautarilor web. Dovada stau cifrele: cota de piata a Microsoft in luna septembrie a fost de 9,4%, in timp ce cota detinuta de Google a fost de 64,9%.

Google a primit lansarea Bing ca pe o serioasa amenintare strategica. In ultimele luni, executivii Google au indemnat echipa de dezvoltare a produselor de cautare online sa inteleaga si sa concureze mai bine cu Bing.

In acest sens, Google si-a sporit eforturile in cautarile privind date financiare, informatii din real-estate si carti.

Provocarea majora pe care toate cele trei motoare de cautare o vor intampina este, potrivit Tech Crunch, cum sa aranjeze rezultatele cautarilor venite de pe Twitter: in functie de rapiditate si pur si simplu la intamplare sau in functie de autoritatea acestora.

Cine ar fi crezut in urma cu ceva timp ca batalia intre rivalii Internetului va ajunge sa se poarte pe astfel de retele de socializare?

Raspunsul sta tot in cifrele care se invart in jurul acestor servicii. Astfel, pana la sfarsitul lui 2013, Twitter se asteapta sa aiba un miliard de utilizatori, devenind, in acest fel, un mecanism de masurat "pulsul planetei".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#twitter, #facebook, #internet, #microsoft , #stiri Twitter