Un nou job, intr-o noua era sociala: managerul de comunitate

Luni, 23 August 2010, ora 15:05
1574 citiri
Un nou job, intr-o noua era sociala: managerul de comunitate

Prezenta pe retelele sociale a devenit obligatorie pentru toate companiile. Acestea au inceput sa inteleaga ca este nevoie de o persoana dedicata care sa stabileasca o strategie pentru a promova brandul in mod unitar pe Facebook, Twitter, LinkedIn sau Youtube. 

Iata cateva sfaturi pentru managerii de comunitate, date de expertii Mashable.com.

Fii evanghelist pentru produsele tale

Nu este de ajuns sa cunosti toate aspectele produselor si companiei pe care o reprezinti. Trebuie sa fii cu adevarat pasionat de ceea ce reprezinti.

Fii avocatul utilizatorilor

Potrivit unuia dintre managerii LinkedIn, trebuie sa iubesti produsul companiei pe care o reprezinti dar acest lucru nu trebuie sa te impeidice sa intelegi plangerile utilizatorilor.

Un manager de social media ar trebui sa fie empatic si sa incerce sa ajute utilizatorii care cer acest lucru.

Dezvolta-ti abilitatile de comunicare

Un bun manager de comunitate trebuie sa fie in stare sa angajeze utilizatorii in dialoguri interesante. Pentru a face acest lucru, managerul trebuie sa fie logic in gandire si exprimare.

Fii autentic

Nu este de ajuns sa ai o voce pe retelele sociale. Trebuie ca acea voce sa fie autentica. Construieste-ti un brand personal puternic pe care sa-l asociezi cu brandul de care ai grija, pe social media.

Utilizeaza umorul atunci cand este cazul, fii umil si lasa munca ta sa vorbeasca pentru tine.

Foloseste-ti toate talentele

Un manager de comunicare ar trebui sa aiba cunostinte in web-design, jurnalism, si chiar cateva date de baza in programare.

Acestea te vor ajuta sa folosesti toate instrumentele puse la dispozitie de retelele sociale, printre care API-urile care necesita integrare pe site-ul companiei.

Invata sa asculti

Este important sa fii atent la toate discutiile care se isca in jurul brandului pe care il reprezinti. Un bun ascultator este in pozitia de a da un feedback rapid si eficient.

Gandeste ca un antreprenor

Managerii de comunitati trebuie sa aiba spirit antreprenorial si viziune pentru fiecare proiect pe care il reprezinta. Construirea unei comunitati in jurul unui brand presupune strategie, planificare si implementare.

Managerul de social media este cel care vine cu strategia si cu ideile de implementare. De aceea, un spirit antreprenorial va ajuta sa duca lucrurile la capat cu eficienta maxima.

#job, #manager, #media, #retele, #social, #sociale , #stiri Twitter