Unilever, cel mai mare producator de bunuri de consum din lume, a inregistrat profit in al treilea trimestru, in contextul in care cresterea vanzarilor a depasit estimarile analistilor, dupa reducerile de preturi aplicare in Europa, relateaza Bloomberg, citat de NewsIn.
Profitul net a scazut cu 36%, la 1,05 miliarde euro, a anuntat compania, depasind totusi media estimarilor analistilor, de 997 milioane euro.Veniturile, excluzand achizitiile si fluctuatiile valutare, au crescut cu 3,4%, peste estimarea medie a analistilor, ce mizau pe o crestere de 3%.
Dupa preluarea conducerii companiei, in ianuarie, directorul executiv Paul Polman a promis ca va sustine cresterea vanzarilor, care au fost multi ani in urma celor realizate de concurentii Nestle si Procter & Gamble.
Prin reducerea preturilor, majorarea cheltuielilor pentru publicitate si accelerarea lansarii de noi produse, Unilever a determinat cresterea cantitatii de bunuri vandute cu 3,6% in perioada analizata, cea de-a doua crestere consecutiva dupa doua trimestre de declin.
Volumul bunurilor vandute pe pietele din Europa de Vest, precum Garmania, Franta si Marea Britanie, au crescut cu 2,6%, pe fondul scaderii preturilor cu 2,3%.
Volumele erau estimate sa creasca cu 1,8%, potrivit analistilor consultati de Bloomberg.
"Cresterea volumelor continua, insa chiar si asa, 2010 ar putea fi un an mai dificil.
Sunt curios daca Unilever va putea sustine cresterea volumelor in 2010, in contextul in care preturile trebuie sa fie majorate din nou, odata cu revenirea cererii consumatorilor", a declarat Richard Withagen, analist in cadrul SNS Securities.
Reducerile aplicate in acest an se vor resimti in 2010, ducand la scaderea preturilor produselor Unilever cu 2-3%, a declarat directorul executiv Jim Lawrence.
Compania estimeaza ca preturile vor incepe sa creasca din nou abia la mijlocul anului viitor.