Responsabilul pentru Europa al gigantului anglo-olandez din domeniul agroalimentar si cel al cosmeticelor Unilever, Jan Zijderveld, a estimat, intr-un articol publicat luni in cotidianul german Financial Times Deutschland, ca ''saracia se va intoarce'' pe continent si, prin urmare, vrea sa-si adapteze strategia, relateaza AFP.
''Saracia revine in Europa'', a declarat Zijderveld, adaugand: ''Daca un spaniol nu mai cheltuieste in medie decat 17 euro la cumparaturi, atunci nu-i voi mai propune o punga de detergent care costa jumatate din bugetul sau''.
Zijderveld spune ca se inspira acum in Europa din metodele folosite de Unilever in tarile asiatice in curs de dezvoltare, vanzand produse mai ieftine in ambalaje mai mici.
''In Indonezia, vindem pliculete individuale de sampon pentru 2-3 eurocenti bucata si cu toate acestea castigam bani'', a declarat responsabilul in Europa al unui grup care patroneaza marci precum Dove (sapun), Magnum (inghetata), Knorr (ingrediente pentru gatit) sau Cajoline (balsam).
Financial Times Deutschland aminteste ca Unilever a inceput de exemplu sa vanda in Spania pungi mici de detergenti care nu permiteau decat cinci spalari cu masina.