Ursus: 50% dintre noii angajati vin prin recomandari interne

Joi, 13 Martie 2008, ora 10:41
4038 citiri
Ursus: 50% dintre noii angajati vin prin recomandari interne

Solutia pentru atragerea de talente, in contextul crizei de specialisti de pe piata, este diversificarea modalitatilor de recrutare, afirma Radu Panait, vicepresedinte pentru resure umane in cadrul Ursus Breweries. Una dintre cele mai eficiente metode o constituie recomandarile interne. "In ultimele trei luni, 50% dintre persoanele pe care le-am intervievat si angajat au fost recrutate prin recomandari interne. Este o sursa eficienta din punctul de vedere al costurilor si al calitatii", afirma vicepresedintele HR. Potrivit acestuia, daca in trecut era suficienta plasarea unui anunt intr-un ziar, companiile sunt obligate acum sa apeleze la canale diverse de recrutare, actionand pe mai multe fronturi.


"Criza de talent in domeniul managerial sau profesional este o poveste oarecum falsa, pentru ca daca o comparam cu situatia de acum zece ani, cantitatea de talent pe piata a crescut. Este o problema a companiilor de a-si diversifica metodele si canalele de recrutare si de a reusi sa ajunga la talente", spune Radu Panait. Ursus Breweries se afla intr-un proces de transformare a strategiei de recrutare, ceea ce include si explorarea oportunitatilor din universitati, mediu insuficient exploatat de industria FMCG. Un program de internship in cadrul departamentului de marketing, precum si un proiect de training in productie, cu studenti de la Facultatea de Industrie Alimentara, care, dupa un stagiu de practica, au posibilitatea sa fie angajati, sunt cateva dintre proiectele departamentului HR din Ursus.


Ursus Breweries resimte cel mai acut deficitul de personal la nivelul muncitorilor calificati. "Pentru muncitorii calificati, operatori motostivuitoristi vorbim de o criza numerica, accentuata de migratia in strainatate si de faptul ca scolile profesionale nu fac fata. Din cauza multiplicarii platformelor logistice ale supermarketurilor din tara, s-a creat un deficit, iar la acest nivel in afara de elemenetele salariale si climatul de munca nu ai foarte multe modalitati de retinere a personalului, iar acesta se muta in functie de salariu", spune Radu Panait.


Explorarea zonei rurale pentru recrutarea de personal, realizarea unor parteneriate cu primariile locale ar putea fi o alternativa la metodele clasice de recrutare. De asemenea, anunturile plasate in ziar trebuie mult mai bine lucrate decat in trecut, pentru a reprezenta un element diferentiator, crede Radu Panait.


In 2008, compania va face angajari pe partea de productie, unde cresterea de capacitate a fabricilor din Buzau si Timisoara impune acest lucru, precum si pe partea de vanzari si de management.


"Doi pana la cinci manageri participa anual la un program european de dezvoltare manageriala, intre unu si trei senior manageri sunt inclusi in cadrul unui program de leadership european patronat de SABM miller, avem un numar de angajati care, in mod curent, sunt inscrisi la o serie de MBA-uri platite de companie", spune Radu Panait. Principalii competitori ai Ursus Breweries sunt Heineken, InBev, URBB si European Foods.


Profil


* 1.500 de angajati

* un milion de euro - bugetul de training

* sub 10% este fluctuatia medie de personal

* intentioneaza sa faca angajari in productie, vanzari si management