Planuri de vacanta, cu Orlando Szasz: De la Polul Nord pana in America de Sud

Sambata, 22 Septembrie 2012, ora 00:00
5451 citiri
Foto: Capital

Orlando Szasz, directorul general Renania, s-a intors de curand dintr-o croaziera la Polul Nord si a povestit pentru Business24 intamplari din aventura sa pe taramurile inghetate de la Oceanul Arctic, in mijlocul verii.

Intre timp, urmatoarea sa destinatie de vacanta a luat deja un contur: America de Sud devine tot mai tentanta, dupa ce Szasz a vazut cateva imagini absolut spectaculoase din Bolivia.

Nu s-ar mai intoarce, totusi, la Polul Nord a doua oara: "Probabil ca la Polul Nord nu as mai avea motivatie sa ma intorc, dar in zona Artica si in Antarctica voi calatori cu siguranta in viitor", explica CEO-ul Renania.

Directorul Renania este pasionat de calatorii si ii place sa viziteze locuri mai neobisnuite si interesante. "A fost o experienta deosebita, inspiranta si care m-a determinat sa imi doresc sa vizitez si alte locuri in care sa primeze natura si frumusetile acesteia", spune Orlando Szasz.

Destinatia Polul Nord, o alegere facila

"A fost o alegere extrem de facila si rapida. Am primit un mail de la agentia de turism in care era descrisa expeditia, iar ideea de a pleca la Polul Nord mi s-a parut foarte interesanta. Am verificat rapid daca pot lipsi in perioada mentionata din tara si am transmis direct acceptul", isi justifica omul de afaceri alegerea pentru acest concediu.

"Expeditia a inceput in data de 7 iulie, cand am parasit portul rusesc Murmansk. Am traversat marea Barents, apoi am trecut prin arhipelagul Franz Josef si in noaptea de 12 iulie am ajuns la Polul Nord ( 90 grade Nord - ora 3:30). Ulterior ne-am intors, trecand din nou prin arhipelagul Franz Josef, unde am oprit de cateva ori si chiar am coborat pe o insula. In dimineata zilei de 18 iulie am acostat din nou in portul Murmansk", adauga Orlando Szasz.

Cel mai mult i-a placut sa vada ursii polari in habitatul lor natural, iar lucrul cel mai spectaculos pe care l-a facut a fost baia in Oceanul Arctic.

Senzatia de "zi nesfarsita", debusolanta

"La Polul Nord am ajuns noaptea (dimineata), la ora 3:30. Practic nu exista diferenta intre zi si noapte, deoarece 'ziua' era continua. Era uneori util sa-ti consulti ceasul, pentru a avea o indicatie mai precisa cu privire la momentul in care trebuie sa inceapa orele de somn", spune omul de afaceri.

Intoarcerea in Romania nu i-a cauzat un disconfort, cel putin nu unul mai mare decat cel resimtit in momentul in care a ajuns la Polul Nord.

"Nu am resimtit niciun fel de dificultati de adaptare la intoarcere. As putea spune ca mai problematica a fost perioada de la inceputul expeditiei. Adica primele doua zile pe mare, adaptarea la tangajul destul de pronuntat al navei precum si schimbarea magnetismului. Toate acestea induceau o stare de somnolenta permanenta.

Diferenta de temperatura, desigur, a fost mare din cauza faptului ca noi eram obisnuiti cu temperaturile estivale, dar altminteri temperaturile nu au fost extreme, nu au coborat sub minus 10 grade Celsius", este de parere Orlando Szasz.

Alte imagini spectaculoase de la Polul Nord:

(Click pentru slideshow)

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#vacanta Pol Nord, #Orlando Szasz Pol Nord, #vacanta Orlando Szasz, #destinatii vacanta , #Croaziere de lux