Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Team building mioritic sau cum sa fii haiduc pentru 150 de euro de persoana

Team building mioritic sau cum sa fii haiduc pentru 150 de euro de persoana


Chiar daca bugetele sunt in scadere, team buildingul continua sa castige popularitate, atat in randul corporatiilor, cat si in randul companiilor mai mici.

Daca pana acum, teambuilding insemna ca sefii si subalternii sa se adune undeva ca sa discute ceea ce puteau vorbi si la birou, mai nou a aparut "teambuilding outdoor". Tot mai multe companii, care activeaza pe piata romaneasca, apeleaza la teambuilding proactiv, in natura, fiindca este mult mai atractiv, dar si practic. In mod cert este mai interesant, si pentru conducere, dar si pentru subalterni, sa caute, de exemplu, "comoara haiducilor", sus, in padurile din munti, pe poteci ascunse.

Sus, in creierul muntilor, dupa comoara haiducilor

Oferta este bogata, chiar daca marile agentii de turism nu pot sau nu sunt interesate sa exploateze aceasta zona de afaceri. Valentin Gheorghe, manager la Romanian Adventure, a declarat pentru Business24, ca cele mai cerute oferte sunt si cele mai ieftine.

De exemplu, evenimentul denumit "Comoara haiducilor", ajunge la un pret de 150 de euro de persoana, insa cei care intra in joc sunt dusi in padurile din munti, pe poteci asunse, se ajunge la locul unde sta ingropata comoara haiducilor. Aventurierii vor trece prin multe incercari si situatii neprevazute pentru a aduna informatii despre faimoasa comoara. De exemplu, treasure hunt, jocuri de comunicare, orientare, dar si un scenariu de supravietuire.

Un astfel de pachet nu inseamna doar distractie, ci are menirea de a dezvolta comunicarea si conlucrarea in cadrul unei echipe, de a rezolva problemele, se insufla asumarea riscului personal in folosul echipei, precum si identificarea obiectivului comun.

"Membrii echipei trec prin tot felul de ipostaze, sunt hoti, dau spargere la un muzeu, fug cu o masina de teren, special preparata pentru offroad, ajung intr-o situatie dificila, adica o aterizare fortata, deci nu doar doua, trei activitati", a declarat Gheorghe.

Un alt eveniment teambuilding il reprezinta tabara militara, unde grupul de participanti ajunge intr-o zona mai pustie, iar acolo se infiinteaza un fel de tabara militara ad-hoc. Participantii sunt "cadeti", trec prin tot felul de incercari, sunt imbracati in uniforma, poarta replici ale armelor adevarate.

Pentru asa ceva, preturile ajung la 150 de euro de persoana, cu tot cu cazare, masa transport si acest program, care se poate intinde pe doua zile. Reprezentantul Romanian Adventure a spus ca organizeaza teambuilding-uri si in afara tarii, Bulgaria, Grecia sau Austria, insa, cea mai mare cerere tot pe Romania ramane.

Pe urmele Capotanului Cousteau

Unul dintre cele mai scumpe evenimente organizate de Romanian Adventure este "Echipajul navei Calypso", care ajunge la 80-90 de euro de persoana, la care se adauga cazarea, mancarea si transportul, ce ridica pretul pana la aproape 230 de dolari de persoana. Exploratorii vor primi fesul portocaliu, devenind astfel membri ai echipajului navei Calypso, urmand sa li se distribuie diverse sarcini. Fiecare va avea rolul sau in cadrul echipei: marinar, geograf, biolog, scafandru, meteorolog.

In cadrul acestui eveniment, se organizeaza scufundari, sesiuni de fotografie subacvatica, cercetare cu camera subacvatica, este ales reportajul expeditiei, se face cartare, orientare, au loc metode de cercetare (fauna, flora, poluare), dar si sporturi nautice.

Activitati "in stil Borat"

Cea mai ciudata cerere a venit din partea unei companii din afara Romaniei, care vrea sa-si duca cei 80 de angajati in expeditia "Cum sa supravietuiesti in salbaticia Transilvaniei". Ciudata este cerinta strainilor, si anume: "activitati in stil Borat", celebrul personaj de film care parodia stilul de viata al celor din Europa de Est. Insa, pe langa activitatile Borat, grupul are si intentii ceva mai serioase, adica vizionarea de activitati si folclor autentic, in care participantii sunt imbracati in portul popular.

Alexandru Hodoiu, Business Development Manager la Happy Tour, a declarat pentru Business24, ca pe partea de oferte corporate, nu exista o oferta fixa si un pret batut in cuie, pentru ca fiecare client doreste altceva.

"Fiecare client are un anume scop atunci cand creeaza un eveniment, si in functie de acesta se pot face mai multe oferte, particularizate, iar bugetele sunt la fel, fiind unii cu bani mai putini, iar atunci le facem oferta in tara, iar unii doresc locatii exotice", a declarat Hodoiu. El sustine ca, la Happy Tour, partea de corporate travel nu include si evenimentele de genul teambuilding, acesta fiind, de obicei, tratate separat.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2051 ori