Tariceanu: Detinatorii de masini non-euro ar putea fi obligati de UE sa le retraga dupa 2011

Joi, 10 Aprilie 2008, ora 14:35
3901 citiri
Tariceanu: Detinatorii de masini non-euro ar putea fi obligati de UE sa le retraga dupa 2011

Premierul Tariceanu a admis, la finalul unei dezbateri despre taxa auto, ca noua legislatie pe acest subiect nu se refera la masinile vechi inmatriculate deja, avertizandu-i pe posesorii de autoturisme non-euro ca ar putea fi obligati de UE sa le retraga din circulatie dupa 2011.

In

cadrul unei dezbateri publice despre noua varianta de taxa auto

organizata de Guvern si de Academia de Advocacy, Premierul si-a reluat

argumentele pentru necesitatea introducerii taxei. "Romania, ca tara

moderna, europeana, nu poate sa neglijeze problemele de mediu cu care

ne confruntam, care afecteaza nu numai mediul, ci si sanatatea

generatiei actuale si viitoare", a declarat Tariceanu, citat de NewsIn.

Intrebat ce argumente

l-au impresionat mai mult in cadrul dezbaterii, Tariceanu s-a aratat

impresionat de un cetatean din Busteni care aratase ca platise o taxa

de aproape 2000 de euro pentru o masina proaspat inmatriculata in timp

ce vecinul sau, detinator al unui Aro care polueaza la fel ca un

camion, nu plateste nimic.

In

context, premierul a recunoscut ca dupa implementarea taxei auto,

urmatorul pas ar fi gasirea unor solutii pentru masinile aflate deja in

uz si care polueaza chiar mai mult decat cele abia inmatriculate. "Ce

facem cu aceste masini pentru ca daca aplicam principiul poluatorul

plateste, ce facem cu autovehiculele care sunt in circulatie? Aici avem

o problema care nu e de neglijat.

Proiectul actual nu are o

reglementare pentru parcul existent, ci numai pentru ceea ce intra ca

vehicule introduse nou in parcul auto existent. Trebuie sa subliniez ca

exista o masura de stimulare a innoirii parcului auto care intra in al

patrulea an si care a permis eliminarea masinilor vechi si poluante si

care va continua", a aratat Tariceanu.

Premierul

i-a avertizat pe detinatorii de masini noneuro ca ar putea fi obligati

de UE dupa 2011 sa si le retraga din circulatie. "Probabil la nivelul

UE, este o atentionare pe care o fac tuturor detinatorilor de

masini non-euro, de la 1 ianuarie 2011 este posibila adoptarea unei

directive a UE pentru scoaterea acestor masini din circulatie", a

atentionat el.

Dupa

declaratiile de presa, Tariceanu a fost abordat de un cetatean din

Moldova, care i-a spus ca nu este de acord cu aceasta taxa si ca se

simte umilit. Premierul i-a explicat acestuia ca taxa nu e atat de

inalta si ca a fost introdusa pentru ca cineva trebuie "sa deconteze

pentru padurile pe care le distrugem, pentru sanatatea dvs".

Guvernul

a discutat saptamana trecuta, in prima lectura, textul actului normativ

referitor la taxa auto, aceasta fiind a treia forma a taxei, elaborata

de autoritatile de la Bucuresti.

Taxa

de prima inmatriculare a devenit, in 2007, obiectul unei proceduri de

incalcare a Tratatului de aderare. Intre timp, autoritatile romane au

avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii Comisiei Europene,

pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto.

Ultima

revizuire a taxei de prima inmatriculare, cea de-a treia, a fost facuta

dupa ce Camera Deputatilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie,

motiunea simpla a PD-L - "Anulati taxa de prima inmatriculare!", cu 158

de voturi pentru. Ulterior, atat premierul Tariceanu cat si ministrul

Finantelor, Varujan Vosganian, au declarat ca Executivul va lua in

calcul prevederile motiunii.