Investitiile majore in vehiculele electrice si hibride au afectat profitul trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW), in pofida majorarii vanzarilor, a anuntat joi producatorul german de masini de lux, transmit AP, Reuters si DPA.
Profitul inainte de taxe s-a situat la 2,05 miliarde de euro (2,26 miliarde de dolari) in trimestrul doi din 2019, in scadere cu 28% fata de perioada similara din 2018.
Pe plan global, vanzarile grupului BMW au crescut cu 1,5%, la 647.500 de vehicule, iar veniturile au crescut cu 2,9%, la 25,7 miliarde de euro (28,37 miliarde de dolari).
Costurile legate de cercetare si dezvoltare (R&D) au urcat cu 6%, la 1,4 miliarde de euro, in timp ce investitiile in modernizarea productiei au inregistrat un avans de 39%, la 1,2 miliarde euro.
"Procentul ridicat al vehiculelor electrice si hibride a contribuit la majorarea costurilor de productie, alaturi de efectele cursului de schimb si sporirea costurilor cu materiile prime", se arata in comunicatul BMW.
Marja de profit la divizia auto a scazut la 6,5 in trimestrul doi din 2019, de la 8,6 in urma cu un an.
Grupul german detine brandurile BMW, Mini si Rolls Royce.