Suzuki isi extinde gama de modele hibrid: Vitara, SX4 S-Cross si Swift Sport trec pe sistemul 48V Self-Charging

Vineri, 14 Februarie 2020, ora 09:00
1510 citiri
Suzuki isi extinde gama de modele hibrid: Vitara, SX4 S-Cross si Swift Sport trec pe sistemul 48V Self-Charging

In conformitate cu planurile de a reduce si mai mult emisiile de CO2 si de a imbunatati consumul de combustibil in gama sa, Suzuki Romania anunta introducerea, incepand cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48V Self-Charging, care vor include si unitatea pe benzina K14D Boosterjet.

Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross si Swift Sport, si promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor si un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor inlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuala.

Cu principii de functionare similare cu sistemul de 12V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) - cu care Suzuki a deschis calea hibridizarii in 2016 si care s-a regasit pe modelele Ignis si Swift cu transmisie manuala - noul ansamblu propulsor hibrid de 48V isi pastreaza calitatea de a fi usor, toate componentelor sale cantarind mai putin de 15 kilograme.

Noul - si mai puternicul - sistem hibrid Suzuki SHVS este alcatuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48V, un demaror-generator integrat (cunoscut ca ISG) si un convertizor 48V-12V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesita o tensiune mai mica: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare.

ISG functioneaza atat ca generator cat si ca demaror, este conectat la motor printr-o curea si asista unitatea termica la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000 rot/min.

Bateria Li-ion, compacta si de inalta performanta, stocheaza energie electrica recuperata din decelerari si franari si incorporeaza un sistem Start-Stop operat de ISG. Aceasta baterie, alaturi de convertizorul DC/DC, este localizata sub scaunele din fata, pentru o mai buna distributie a maselor pe punti.

Un alt beneficiu al noului sistem hibrid de 48V este introducerea unui relanti asistat electric atunci cand ambreiajul nu este apasat, iar turatia motorului este de circa 1.000 rot/min.

Aceasta functie inlocuieste, practic, injectia de combustibil cu puterea electrica in vederea sustinerii relantiului motorului atunci cand automobilul stationeaza, sau pana la viteze de 16 km/h.

Mai multe detalii, dar si o lista completa de specificatii privind noile modele hibrid vor fi anuntate la inceputul lunii martie 2020.

Noua gama de modele Suzuki hibrid beneficieaza de garantia extinsa Suzuki 3+7* ani / 200.000 km (*pentru motor, transmisie, turbo si sistem hibrid).

Astfel, ...citeste mai departe despre "Suzuki isi extinde gama de modele hibrid: Vitara, SX4 S-Cross si Swift Sport trec pe sistemul 48V Self-Charging" pe Ziare.com

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#Suzuki model hibrid, #hibride Suzuki, #motor hibrid 48V , #Stiri Auto