Piata auto second hand: Ce planuieste Autovit.ro pentru 2011?

Joi, 28 Octombrie 2010, ora 00:43
6739 citiri
Piata auto second hand: Ce planuieste Autovit.ro pentru 2011?

"Piata second hand se mentine la un nivel asemanator cu cel de anii trecuti, ceea ce pe noi, ca site de anunturi auto, ne avantajeaza. Spre deosebire de trecut, investim destul de mult in marketing. Marja noastra de profit scade, dar ne asumam acest lucru. Nu dorim sa recuperam investitia ci sa dezvoltam site-ul atat in Romania cat si in regiune. In acest an, nu vom mai atinge 65%, dar nici nu ar fi sanatos pe termen lung. Marja de profit pentru 2010 se va situa la 45% din cifra de afaceri", a declarat Attila Okanyi, director general Autovit.ro, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

In urma preluarii de catre Naspers, ce s-a schimbat in modelul de business Autovit.ro?

Modelul de business nu s-a schimbat. In schimb, am inlocuit platforma tehnica.

Platforma pe care a utilizat-o site-ul autovit.ro timp de 9 ani a fost schimbata radical, dupa modelul otomoto.pl.

In Polonia, Otomoto a beneficiat de promovare pe televiziune si print. Va ganditi la o astfel de abordare si pentru Autovit.ro?

Am inceput promovarea site-ului, dar exclusiv in domeniul online, cu exceptia unui parteneriat de sponsorizare pentru echipa de raliuri Edwin Keleti – Victor Ponta.

Ei ne fac o promovare offline in domeniul curselor de raliuri.

De asemenea, facem co-branduri cu diferite site-uri, incercam sa ne promovam exclusiv in domeniul online.

Pana in acest moment, avem parteneriate implementate cu Romania Online, voom.ro si whatcar.ro.

Suntem deschisi catre orice tip de colaborare, daca este vorba de un site serios, cu un trafic crescut.

Ati afirmat ca veti creste cu 70% cifra de afaceri si unul din principalele puncte de crestere ar fi reprezentat de exportarea masinilor second hand din Romania in afara, prin intermediul retelei dumneavoastra.

Noi nu castigam nimic din tranzactia efectiva a masinii ci oferim doar un spatiu de expunere.

Autovit.ro nu primeste comisioane din tranzactii.

Nu ne intereseaza unde se vand aceste masini.

Avem doua preocupari principale: sa avem cat mai multi clienti care posteaza anunturi si sa avem cat mai multi vizitatori pe site.

Cifra de afaceri creste doar datorita core business-ului nostru si spatiului de expunere pentru anunturi.

Care este principala strategie pe care o aveti in vedere pentru a creste numarul de anunturi pe site?

Principala strategie este atragerea utilizatorilor online.

Avem si o alta strategie pe care o implementam prin anumite site-uri co-branded, pentru a creste numarul vizitatorilor si numarul celor care vad anunturile.

Avem parteneriate cu cele mai mari doua reviste de profil din Romania, Autosupermarket si Buletinul Auto.

Ei ne ofera cititorii care nu acces la internet.

Noi am preluat anunturile acestor reviste, le-am publicat pe internet, iar anumite anunturi de pe autovit.ro apar pe paginile lor.

Cat de importanta este prezenta teritoriala?

Am angajat la mijlocul anului patru reprezentanti teritoriali de vanzari care incheie periodic contracte de publicitate cu clientii de tip business, in principal dealeri second-hand, parcuri auto rulate si showroom-uri noi.

Tara a fost impartita in 4 zone, iar fiecare reprezentant are alocate 6-7 judete.

Ce cifra de afaceri are un astfel de portal de anunturi auto second hand pe pietele mature, cum ar fi Germania sau Polonia?

Site-urile sunt mai puternic monetizate din doua motive, ambele fiind legate de numarul mai mare al utilizatorilor.

Noi avem aproximativ 1 milion de utilizatori unici/luna, ceea ce este o cifra impresionanata in online-ul romanesc si suntem pe locul 1 in piata in domeniul auto.

Site-ul clasat pe locul 2 nu are nici 500.000.

Otomoto.pl are peste 20 de milioane de utilizatori unici/luna.

Chiar daca tarifele in Europa de Vest sunt mai mici pentru postarea anunturilor, cifrele de afaceri si veniturile sunt mai mari.

Care este specificul pietei romanesti in raport cu acestea?

Diferenta este penetrarea mai mica.

Avem parteneriate cu aceste doua reviste print. In provincie, printul castiga teren.

Sunt multe reviste de anunturi si multe persoane care nu au acces la internet.

Aceasta este o mare diferenta fata de Vest, unde aceste tipuri de reviste sunt  pe cale de disparitie.

In ceea ce priveste automobilele noi, piata s-a prabusit si este pe un trend descendent.

Piata second hand se mentine la un nivel asemanator cu cel de anii trecuti, ceea ce pe noi, ca site de anunturi auto, ne avantajeaza.

75% din anunturi sunt de la persoane fizice, restul de la parcuri. Cum arata aceste procente pe platformele din Polonia si Ungaria?

In Ungaria, site-ul este la inceput, nu a implinit nici un an.

Datorita faptului ca este mult mai usor sa cresti pe afaceri legate de persoane juridice, ei au aproximativ 50-50.

In Polonia sunt aproximativ 65-70% persoane fizice si 30-35% persoane juridice, dar in schimb, structura veniturilor este diferita.

Persoanele juridice aduc venituri mai importante.

La noi acest raport se reflecta si in cifra de afaceri.

Autovit este foarte bine pozitionat pe zona anunturilor second hand. De ce vreti sa extindeti continutul si spre zona stirilor, analizelor, test-drive-urilor?

De obicei, cei care isi cumpara o masina sunt pasionati de auto, pe langa nevoia lor de informatie legata de un nou model, preturi si caracteristici.

Citesc cu mare placere si alte articole legate de industria auto.

Dorim sa le satisfacem cat mai mult nevoia de informare.

Veti avea si sectiune video?

Nu.

Ne vom concentra pe business-ul nostru principal, anunturile auto.

Am dezvoltat blogul si sectiunea de continut editorial doar ca pe un instrument secundar pentru a le oferi vizitatorilor informatii utile legate de domeniul auto.

Se va extinde Autovit.ro si pe zona masinilor noi?

Avem masini noi pe site.

Luam in calcul implementarea unei sectiuni dedicate masinilor noi.

In continuare, interesul nostru este in directia autovehiculelor second hand.

Avem dealeri cu nume sonore care afiseaza autovehicule noi, insa am contabilizat numarul de vizite si am realizat ca sunt mult mai putine persoane interesate de autovehicule noi decat de cele second hand.

Marja de profit de 65%. Pare incredibil in plina criza. Care a fost punctul forte al strategiei Dvs.?

Aceasta marja se schimba, nu datorita scaderii cifrei de afaceri, ci datorita cresterii costurilor.

Spre deosebire de trecut, investim destul de mult in marketing. Cheltuielile de marketing au crescut la 300%.

Astfel, marja noastra de profit scade, dar ne asumam acest lucru.

Nu dorim sa recuperam investitia ci sa dezvoltam site-ul atat in Romania cat si in regiune.

Aceasta marja este marja de profit al anului 2009. Rezultatele din  2009 reflecta rezultatele vechiului actionariat.

In acest an, nu vom mai atinge 65%, dar nici nu ar fi sanatos pe termen lung.

Asta ar insemna sa nu cheltuim pe marketing si personal, aceste cheltuieli fiind cele mai mari ca pondere.

Am castigat utilizatori care inainte nu se aflau printre utilizatorii nostri.

Marja de profit pentru 2010 se va situa la 45% din cifra de afaceri.

Care sunt principalele strategii de marketing pe care le aveti in vedere?

Principalele strategii se concretizeaza in campanii Google Adwords, Facebook si diferite site-uri, pentru a creste notorietatea numelui nostru si numarul utilizatorilor.

Este o strategie pe termen scurt, mediu si lung.

Toate aceste strategii urmaresc cresterea numarului de vizitatori.

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#anunturi, #auto, #autovit, #hand, #masini, #piata, #second , #stiri Victor Ponta