Vodafone Romania: Lider, la capitolul social media

Vineri, 04 Mai 2012, ora 12:26
2063 citiri
Vodafone Romania: Lider, la capitolul social media
Sursa: Revista Biz

La patru ani de la lansarea clasamentului celor mai active branduri in social media, Top Social Brands, Vodafone este in continuare pe prima pozitie.

Pentru al patrulea an consecutiv, Vodafone se mentine pe primul loc al acestui clasament, urmat de Petrom si Pepsi, un brand nou intrat in top, direct pe locul trei, potrivit Top Social Brands 2012.

Un alt salt spectaculos l-a inregistrat si Danone, care a ajuns pe locul cinci anul acesta, dupa ce in 2011 era pe 25. Si Orange a castigat mai multe pozitii, trei la numar fata de 2011, ocupand anul acesta locul patru.

Primele zece pozitii sunt completate de alte cinci branduri care au o intensa activitate in social media din Romania: Nokia, Heineken, BCE, Ford si Avon.

Top 10 branduri, potrivit clasamentului

1. Vodafone Romania;

2. Petrom;

3. Pepsi;

4. Orange Romania;

5. Danone;

6. Nokia;

7. Heineken;

8. BCR Romania;

9. Ford

10.Avon

Din top mai fac parte si alte branduri cunoscute, precum Samsung (11), Microsoft (16), Bitdefender (19), Cosmote (21), Dacia (28), BMW (29), Renault (31), Domo (36), Groupama (42), OMV (44), L'Oreal (48), iar pe ultimul loc, Farmec.

Pentru realizarea Top Social Brands 2012 s-au luat in considerare rezultatele inregistrate de branduri in trei clasamente preliminare: topul realziat de revista Biz, in masura de 45%, topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online, in masura de 35% si topul mentiunilor pe ZeList - 20%.

Selectia brandurilor s-a facut atat pe baza clasamentelor din anii trecuta, dar si a nominalizarilor transmise de principalele agentii interactive si de comunicare existente in Romania. S-a tinut cont de activitatile desfasurate de aceste branduri in social media in perioada 1 ianuarie 2011 - februarie 2012.

Vodafone, puternic implicat in social media

Vodafone Romania, al doilea mare operator de pe piata locala a facut in martie statisticile aplicatiilor sale in social media. Operatorul de telefonie a inceput sa iti promoveze serviciile cu ajutorul Facebook cu mult inainte ca reteaua sa devina populara in Romania.

Intre timp, peste cinci milioane de romani si-au facut cont pe Facebook, iar promovarea de servicii si produse noi, a evenimentelor si concursurilor, ori a aplicatiilor pentru telefonul mobil au devenit profitabile pentru Vodafone Romania.

Compania a participat si la o conferinta dedicata comunicarii pe Facebook, numita _AllThingsFacebook. Aici ei au declarat ca toate companiile Vodafone sunt monitorizate pe Facebook, iar rezultatele finale sunt analizate in functie de nivelul de implicare al utilizatorilor, care se reflecta in numarul de comentarii, like-uri, mesaje postate pe wall ori recomandari.

In luna martie 2012, Vodafone Romania a organizat Gadgeteer Awards, pentru a stabili smartphone-ul anului. Au fost contorizate 12.694 de vizualizari ale aplicatiei pe Facebook si 4.150 de voturi. In urma voturilor, clasamentul final a fost:

1. iPhone 4S - 2.052 voturi

2. Samsung Galaxy SII - 971 voturi

3. Galaxy Nexus - 592 voturi

In 2011, in luna ianuarie, cand compania a organizat pentru prima data Gadgeteer Awards, s-au inregistrat aproximativ 4.000 de voturi unice, iar clasamentul final a fost:

1. iPhone 4 - 1.496 voturi

2. Samsung Galaxy S - 592 voturi

3. HTC Desire HD - 334 voturi

Pagina de Facebook a Vodafone Romania are 118.924 de like-uri.

Vodafone avea, la 31 decembrie 2011, un numar de 8.327.280 clienti, cu 3,1% mai putini decat la sfarsitul lunii septembrie si cu 15% mai putini fata de aceeasi perioada a anului precedent. Compania a pierdut astfel 1,5 milioane de utilizatori intr-un singur an. Conform oficialilor Vodafone, scaderea este pusa in seama deconectarii utilizatorilor prepay inactivi.

#top social brands 2012, #branduri media social, #Vodafone social brands 2012, #Petrom social brands 2012 , #Management