Incepand de ast?zi, clien?ii operatorilor de telefonie mobil? i?i vor putea p?stra num?rul de telefon dac? vor s? aleag? un alt operator. Pentru a putea opta pentru serviciile unui alt furnizor de telefonie, clientul trebuie s? depun? o cerere la operatorul la care este abonat, dup? care va putea beneficia de portabilitate in zece zile.
Utilizatorul nu va pl?ti taxele de
portabilitate, costurile fiind suportate de c?tre furnizorul care accept?. Ins?
operatorul care accept? portarea num?rului poate decide dac? va transfera o
parte din aceste costuri utilizatorului. O condi?ie impus? de Autoritatea
Na?ional? pentru Reglementare in Comunica?ii ?i Tehnologia Informa?iei
(ANRCTI), este aceea ca tarifele percepute s? fie accesibile. Reprezentan?ii
furnizorilor de telefonie mobil? spun c? aceast? posibilitate pus? la indemana
abona?ilor nu va afecta semnificativ baza de date, dar va duce la cre?terea
concuren?ei.
„Nu ne a?tept?m ca portabilitatea numerelor
s? schimbe preferin?ele utilizatorilor”, spune Liliana Solomon, directorul
general al Vodafone Romania. Dorin Odia?iu, directorul wholesale,
international& regulatory affairs din cadrul companiei Orange spune c?
num?rul celor care ?i-au portat numerele de telefon de pe alte pie?e a fost
sc?zut ?i e posibil ca ?i in Romania tendin?ele s? fie similare.
Cosmote sper? ca prin serviciul de
portabilitate s? atrag? mai mul?i clien?i
Doar cei de la Cosmote sunt ceva mai
optimi?ti ?i sper? s? atrag? mai mul?i clien?i, odat? cu posibilitatea port?rii
numerelor. „Din experien?a ob?inut? in Grecia, unde Cosmote este operatorul
care a ca?tigat cei mai mul?i clien?i prin serviciul de portabilitate, suntem
increz?tori c? vom reu?i s? atragem ?i in Romania o parte important? a
consumatorilor care doresc s? i?i schimbe furnizorul, utilizand acest
serviciu”, spun reprezentan?ii Cosmote.
Totodat?, acest serviciu va duce la
intensificarea concuren?ei, mai ales in randul persoanelor juridice, unde
ace?tia nu renun?? la actualul operator din cauz? c? num?rul de telefon este
cunoscut partenerilor de afaceri. Carmen Laz?r, directorul de comunicare al
Telemobil este de p?rere c? num?rul de cererilor de portare va fi mai mare in
primele luni, dup? care va descre?te, f?r? ca baza de clien?i s? fie afectat?.