Veniturile Vodafone Romania au crescut cu numai 7,6% in primul trimestru fiscal, incheiat la 30 iunie, nivel de trei ori mai lent decat in intervalul similar din 2007, arata un comunicat al operatorului telecom. Aceasta scadere puternica de ritm este pusa de companie pe seama unor decizii ale institutiei de reglementare in telecomunicatii.
„Vodafone Romania continua sa inregistreze
o crestere sanatoasa a veniturilor din servicii, chiar si intr-o piata matura,
pe fondul impactului negativ asupra veniturilor generat de unele decizii ale
institutiilor de reglementare“, a declarat directorul general al Vodafone Romania,
Liliana Solomon.
La inceputul anului, Autoritatea de
reglementare in çomunicatii (ANRCTI) a blocat accesul Vodafone la licitatia
pentru acordarea licentei nationale de utilizare a frecventelor radio 410-415
MHz si 420-425 MHz, care permit comunicatii mobile in banda larga.
In plus, la sesizarea mai multor furnizori
cu privire la faptul ca Vodafone nu practica tariful reglementat, ANRCTI a
obligat firma sa practice in acest an un tarif de interconectare de 6,4 eurocenti
pe minut in relatia cu ceilalti operatori, acelasi tarif utilizat de Orange.
Numarul clientilor Vodafone a crescut cu
12,8%. Din numarul total, de 9,256 milioane de clienti, 63,9% reprezinta
utilizatori in regim prepaid, potrivit raportului trimestrial al grupului
britanic. Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins 10,3 euro, fata de 9,7
euro la finele anului fiscal, incheiat la 31 martie. Clientii serviciilor pe
baza de abonament au avut o pondere de 36,1% din numarul total, ceea ce
reprezinta o crestere de 4,6% a numarului de abonati, se mai arata in
comunicat.
Grupul britanic mai precizeaza ca rata
medie de utilizare a retelei a crescut in Romania cu 1,9%, iar piata locala a
reprezentat principalul motor de crestere in Europa de Est, in pofida unui ritm
mai lent al veniturilor. Grupul Vodafone a inregistrat, in primul trimestru fiscal,
in Europa de Est, un avans de 20,5% al veniturilor, respectiv o crestere
organica de 4,5%, mai lenta decat procentajul de 7,8% din trimestrul anterior,
pe fondul ritmului mai temperat din Romania si includerii Turciei in calcul
pentru prima data.
La 31 martie, principalul competitor al
Vodafone, Orange Romania, avea 10.009,975 clienti, in crestere cu 21% fata de
aceeasi perioada a anului trecut, si venituri de 307 milioane de euro, in crestere
cu 8,4% fata de perioada mentionata. Venitul mediu anual pe utilizator a fost
de 126,7 de euro.