Industria auto, urmatoarea victima a crizei dupa sectorul bancar?

Joi, 07 Iunie 2012, ora 08:19
2455 citiri
Industria auto, urmatoarea victima a crizei dupa sectorul bancar?

Comisia Europeana va lansa un plan de actiune pentru a ajuta industria auto din UE sa depaseasca criza, insa fara a interveni asupra reducerilor de capacitati cerute de constructori.

Insa, analistii spun ca exista toate sansele ca industria auto europeana sa aiba soarta sectorului bancar din Europa.

Raportul grupului CARS 21, un document de 84 de pagini, insista asupra principalelor provocari care stau in fata grupurilor auto: "problemele de supracapacitate", de ordinul a 20%, "dependenta lor de pietele din tarile terte", "cresterea costurilor de productie", "costurile induse de reglementari", mai ales pentru reducerea emisiilor de CO2, si "provocarile tehnologice".

Industria auto are nevoie de o restructurare

Economistul Mircea Cosea a declarat pentru Business24 ca aceasta masura a Comisiei Europene este una in disperare de cauza, pentru ca industria auto are nevoie, in primul rand, de o restructurare, nu neaparat de un plan de reorganizare. El sustine ca pe piata auto internationala au avut loc schimbari majore in ultima perioada.

In primul rand, sustine Cosea, a avut loc o crestere extraordinar de mare a productiei auto in China, care a si devenit primul producator din lume. In al doilea rand, spune economistul, in Statele Unite ale Americii, statul a intervenit pentru sprijinirea unor constructori auto, decizie care a pus in dificultate alti producatori de automobile, in special pe cei europeni.

Mircea Cosea sustine ca in Europa costurile de productie sunt ridicate, in mare parte din cauza ca operatiunile de comasare a productiei si de unificare a standardelor nu au fost implementate. El sustine ca productia auto europeana a mers pe un sistem supraaglomerat, din punct de vedere al fortei de munca, aceasta fiind una dintre cele mai mari industrii creatoare de locuri de munca de pe continent.

Diminuarea numarului de angajati si diversificarea gamei de modele

Economistul este ferm convins ca industria auto europeana trebuie ajutata, insa nu crede ca va avea efectele scontate. "Asistam la doua lucruri: in primul rand, la o crestere a costurilor combustibililor, care inseamna o reducere a costurilor de intretinere si mai apoi o diminuare a numarului de masini in circulatie; iar in al doilea rand, asistam la o cadere a tuturor pietelor auto din Occident in ultimii doi ani", a declarat Cosea.

El considera ca sunt necesare doua lucruri. In primul rand este nevoie de o restructurare a numarului de angajati din acest sector, care ar inseamna o diminuare a punctelor de productie si concentrarea acestora in zonele ultra-tehnologizate. In al doilea rand, ar trebui ca producatorii auto sa schimbe gama de modele, prin introducerea unui numar mai mare de masini de mici dimensiuni, ecologice.

Mircea Cosea mizeaza pe o criza pe termen lung a industriei auto si pe o interventie masiva a statului, pentru ca reprezinta un sector cu o larga dezvoltare pe orizontala, care genereaza foarte multe locuri de munca.

Analistul auto Marius Carp sustine, insa, ca toate aceste planuri sunt hazardate, pentru ca industria auto merge bine. "Nu vad de ce ar intra industria auto intr-o criza la fel de profunda precum sectorul bancar. Astea sunt niste chestii alarmiste, pentru ca nu exista nicio baza pentru asa ceva", a declarat Carp pentru Business24.

Are probleme numai cine se concentreaza doar pe Europa

Insa Analistul auto recunoaste, ca industria de profil traverseaza, in prezent, o perioada mai grea, pentru ca exista piete auto care merg bine, iar altele care se misca mai greu. "Au probleme doar producatorii auto care sunt concentrati pe o singura piata, cum este grupul Peugeot-Citroen, care mizeaza doar pe Europa", a mai spus analistul auto.

El sustine ca doar in Europa este criza, pentru ca pietele auto din Statele Unite ale Americii si China, cele mai mari din lume, merg de "duduie". Marius Carp sustine ca nu exista absolut niciun motiv pentru care industria auto europeana sa intre intr-o criza profunda, la fel ca cea pe care o traverseaza sectorul bancar.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Nu doar companiile occidentale vin să facă bani în România, ci și arabii, mai nou. Florin Barbu, ministrul Agriculturii din partea PSD, a anunțat investițiile pe care antreprenorii din Qatar...
#criza industria auto, #criza sistem bancar, #sistemul bancar industria auto , #Cifra de afaceri