Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Merkel isi ia mainile de pe Volkswagen: Fara subventii pentru masinile electrice

Merkel isi ia mainile de pe Volkswagen: Fara subventii pentru masinile electrice


Guvernul german pare sa se spele pe maini in fata scandalului de poluare in care s-a lasat tarata compania Volkswagen, nelasand sa se intrevada vreo sansa de crestere a subventiilor la achizitionarea masinilor hibrid sau electrice.

Sefii companiei germane intentioneaza sa puna un accent mai mare pe productia de masini cu motorizare mixta sau 100% electrica pentru a acoperi urmele scandalului emisiilor poluante ale motoarelor diesel, anunta agentia Bloomberg.

Fara stimulente

Merkel a anuntat ca spera ca pana in 2020 sa vada 1 milion de masini electrice pe drumurile din Germania, dar nu a manifestat nicio intentie de a subventiona vanzarea acestor automobile asa cum o fac francezii, de exemplu.

In urma cheltuielilor suplimentare aparute odata cu deschiderea granitelor pentru adapostirea a 800.000 de refugiati sunt prea putine sperante ca arcul coalitiei guvernamentale sa se arate de acord si cu acordarea de stimulente la achizitia masinilor hibrid sau electrice.

Masura acordarii de stimulente era una pe care grupul Volkswagen miza in incercarea de trece cu bine printr-o perioada in care se pregateste de plata unor amenzi care pot insuma zeci de miliarde de dolari, procese duse in instanta si o operatiune de rechemare in service a 11 milioane de masini.

"Suntem impotriva acordarii de stimulente la vanzare. Niciun producator auto nu primeste ajutor de la guvernul german la vanzarea produselor sale. Volkswagen trebuie sa se descurce pe cont propriu", a comentat Michael Fuchs, un parlamentar din tabara lui Merkel.

Miercuri, 28 octombrie, Matthias Mueller, directorul executiv al grupului Volkswagen se va alatura delegatiei conduse de Angela Merkel in China, dar sunt prea putine sanse sa obtina favoruri din partea cancelarului german in aceasta calatorie.

Surse din interiorul Volkswagen sustin ca Mueller are doar misiunea de a informa pe sefa guvernului de la Berlin despre masurile pe care compania urmeaza sa le ia pentru remedierea problemei celor 11 milioane de masini afectate.

Pretul actiunilor Volkswagen a continuat sa scada si in cursul acestei sapatamani, ziua de marti marcand o depreciere de 2,3 procente la inchiderea bursei din Frankfurt.

Schimbare de strategie

Producatorul auto german a anuntat deja o noua orientare in promovarea masinilor electrice. Audi, divizia de lux a Volkswagen a anuntat deja ca in 2018 pregateste lansarea unui SUV electric si acesta va fi doar inceputul.

"Acesta este raspunsul nostru la problema motoarelor diesel", a declarat Rupert Stadler, directorul Audi.

Porsche, divizia de masini sport a companiei germane, a prezentat in decembrie un concept de masina electrica cu 4 locuri care ar urma sa intre pe piata peste 5 ani.

Schimbarea de la motoare conventionale la tehnologia electrica vine cu pasi mici pentru Volkswagen, in vreme ce presiunea publica si a politicienilor se acumuleaza.

Seful de cabinet al Angelei Merkel, Peter Altmaier, a lansat o provocare pentru toti reprezentantii industriei auto din Gertmania de a concura direct impotriva producatorului american de automobile electrice Tesla, lider de piata in acest moment.

De asemenea, guvernul regional din Saxonia Inferioara, detinator al unui pachet de 20% din actiunile Volkswagen, face presiuni ca reducerea cheltuielilor anuntata de liderii grupului auto sa nu afecteze si locurile de munca din fabricile din zona.

Ragaz de gandire

In randul politicienilor, parerile privind sprijinirea vanzarii de masini electrice pe piata interna este un subiect contradictoriu.

Pe de o parte, o parte din membrii arcului guvernamental argumenteaza ca angajamentele luate de Berlin in acordarea imprumuturilor pentru tarile supraindatorate din zona euro si cele referitoare la primirea unui numar mare de refugiati au pus bugetul tarii sub presiune.

"Cresterea pietei fara un ajutor al statului este un proiect perfect fezabil", sustine Gerda Hasselfeldt, seful grupului parlamentar al Uniunii Crestin Democrate din care face parte si Angela Merkel.

In cealalta tabara, ministrul Mediului, social-democrata Barbara Hendricks, este de parere ca guvernul federal ar trebui sa se implice mai mult decat in construirea a 400 de statii de alimentare pentru masinile electrice, plasate de-a lungul autostrazilor.

"Voi face lobby pentru acordarea subventiilor, chiar daca stiu ca aceasta idee nu se bucura de suportul guvernului", a spus Hendricks.

Apele par inca tulburi in randul coalitiei guvernamentale de la Berlin, iar purtatorul de cuvant al cancelariei, Steffen Seibert, crede ca o decizie finala pe aceasta tema va fi luata abia spre sfarsitul anului.

"Problema unor stimulente suplimentare si modul in care vor fi acordate acestea ramane o chestiune care isi va gasi raspuns abia spre finalul acestui an", a mentionat Seibert.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2614 ori