Producatorul auto german Volkswagen a demarat ofensiva de imagine prin care vrea sa recucereasca increderea publicului printr-o campanie in care demonstreaza ca este gata sa isi puna cenusa in cap.
Cartea pe care vrea sa joace directorul executiv Matthias Muller este cea a umilintei, in acest sens compania fiind gata sa se desparta pana si de celebrul slogan 'Das Auto', informeaza Reuters.
"Suna absolutist. Volkswagen trebuie sa arate umilinta, iar acest slogan este pretentios", a comentat intr-o sedinta interna seful departamentului de branding Herbert Diess.
Desi compania produce masini sub diverse branduri: Bugatti, Audi, Ducati, Skoda, Porsche etc, ingrijorarea cea mai mare este legata de imaginea produsului principal al firmei: automobilele Volkswagen.
In ultimele 3 luni, compania germana a inregistrat o criza profunda de comunicare, pe masura ce scandalul legat de emisiile poluante ale masinilor sale se adancea.
Multi experti considera ca liderii Volkswagen nu au facut decat sa adopte o pozitie defensiva in fata tavalugului de informatii si acuzatii care au insotit intreg scandalul "dieselgate". Acum, executivii firmei par sa constientizeze ca au nevoie de o alta imagine.
Pe langa Diess care a fost instalat in functie abia in iulie, venind de pe un post similar de la BMW, firma a contractat si serviciile firmelor de PR Hering Schuppener (Germania), Finsbury (Marea Britanie) si Edelman & Kekst (SUA).
Surse din interiorul acestora sustin ca noua campanie de imagine este abia in stadiul incipient, atestand inca o data cat de grav a fost afectata compania de scandalul noxelor emise de masinile diesel.