Credeai ca Volkswagen polueaza? Stai sa vezi ce fac masinile Fiat, Suzuki si Renault pe motorina!

Marti, 20 Septembrie 2016, ora 17:32
15088 citiri
Credeai ca Volkswagen polueaza? Stai sa vezi ce fac masinile Fiat, Suzuki si Renault pe motorina!
Foto: Zelentech

Volkswagen s-ar putea sa fie doar varful aisbergului dintr-un scandal urias care afecteaza industria auto. Un studiu recent al think tank-ului Transport& Environment din Bruxelles arata ca nicio masina diesel noua nu indeplineste standardul Euro 6 in privinta poluarii, iar multe sunt chiar mai nocive decat hulitele automobile Volkswagen.

Fiat, Suzuki si Renault (inclusiv marca Dacia) se numara printre "bombele ecologice pe roti" care impanzesc Europa, unele dintre masinile diesel produse de aceste firme depasind si de 15 ori concentratia noxelor admisa de legislatia comunitara, arata studiul citat de The Guardian.

"Ne-am concentrat pe Volkswagen ca fiind producatorul auto cel mai poluant, dar, cand privesti rezultatele emisiilor de la alte firme auto, descoperi ca nu exista producatori curati de masini. Volkswagen nu este cel mai poluant producator auto, iar esecul autoritatilor de a investiga alte companii este o rusine pentru sistemul european", sustine Greg Archer, director in cadrul T&E.

Analiza efectuata de reprezentantii organizatiei din Bruxelles arata ca Fiat si Suzuki (japonezii folosind motoare Fiat pe masinile lor) produc automobile diesel care depasesc si de 15 ori nivelul de noxe acceptat prin standardul Euro 6.

Locul doi este ocupat de masinile diesel produse de grupul Renault-Nissan, cu noxe situate la un nivel de 14 ori mai ridicat decat limita admisa, in vreme ce pozitia a treia este ocupata de masinile Opel/Vauxhall produse de General Motors, de 10 ori mai poluante decat ar fi normal.

Diferentele flagrante pot fi sesizate doar in conditii reale de trafic, in cadrul testelor de laborator automobilele raspunzand standardelor impuse de norma Euro 6, fapt care ii fereste pe producatori de orice responsabilitate legala.

Norma Euro 6, cu o limita de emisii de monoxid de azot de 0,08g/km, a intrat in vigoare din septembrie 2015, in completarea standardului de mediu Euro 5, care plafona emisia de noxe la 0,18g/km.

Insa, nici in standardul Euro 5 masinile diesel nu par sa faca fata cerintelor de mediu impuse de legislatia europeana, Dacia-Renault, Land Rover, Hyundai, Chevrolet, Opel/Vauxhall, Nissan, Alfa Romeo, Fiat si Jeep fiind printre masinile care polueaza de peste 6 ori mai mult decat limita admisa, in conditii de trafic real.

Le urmeaza indeaproape Kia, Jaguar si Volvo, in vreme ce Volkswagen nu depaseste un grad de poluare de 4,5 mai mare decat limita admisa in Euro 5.

Expertii T&E estimeaza ca sunt peste 29 milioane de masini si camionete poluante in toate Europa, iar numarul lor e in crestere. Pana in prezent, doar autoritatile din Marea Britanie, Franta si Germania au efectuat teste care reflecta acelasi adevar tulburator.

In Franta, testele efectuate pe un lot de 86 de vehicule au aratat ca o treime dintre acestea depaseau cu mult limitele admise de poluare.

Hyundai si Fiat-Chrysler au replicat imediat, afirmand ca testele cerute pana acum demonstreaza ca autovehiculele diesel produse respecta cerintele Euro 6.

Cu toate acestea, reprezentantii Fiat recunosc ca testarea in conditii reale de trafic ar oferi o imagine mai clara asupra performantelor masinii atat pentru consumatori, cat si pentru industrie.

Legislatia europeana a devenit ceva mai aspra in ultimii ani, iar din septembrie 2017 masinile care emit in trafic o cantitate dubla de noxe fata de cea rezultata in urma testelor de laborator vor fi oprite de la comercializare. Testele oficiale in conditii reale de trafic vor fi obligatorii incepand cu anul viitor.

Poluarea aerului din marile orase ale Europei determina in fiecare an cate 500.000 de morti premature, 250.000 de internari in spital si 100 de milioane de zile de concediu medical, adica pierderi de 900 de miliarde de euro, mai arata raportul T&E.

Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Un număr tot mai mic de români caută un loc de munca în altă țară și numărul este în scădere de șase ani. Un studiu realizat la nivel global a dezvăluit că românii ar prefera să...
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
#poluare masini UE, #masini diesel, #standarde mediu UE, #masini Euro 6, #emisii noxe masini diesel , #Produse