Inselatorie de calitate germana: Producatorii auto au lucrat impreuna si s-au inteles sa masluiasca testele de poluare

Luni, 24 Iulie 2017, ora 06:45
11798 citiri
Inselatorie de calitate germana: Producatorii auto au lucrat impreuna si s-au inteles sa masluiasca testele de poluare
Foto: Mercedesblog.com

Noi date referitoare la scandalul emisiilor poluante ale motoarelor diesel folosite pe masinile germane arata ca marile companii din industria auto din aceasta tara au lucrat impreuna inca din 1990 pentru a ascunde publicului adevarul.

Volkswagen, Audi, Porsche, BMW si Daimler au creat un grup secret comun de cercetatori care au lucrat la aceste aspecte, arata un raport dat publicitatii de Der Spiegel, citat de Daily Sabah.

Conform publicatiei germane, Volkswagen si Daimler au recunoscut deja implicarea in aceasta conspiratie, in conditiile in care grupul VW se confrunta deja cu amenintarea unor amenzi astronomice pentru falsificarea testelor de poluare, iar gigantul Daimler este supus unei anchete similare.

Conform scrisorii expediate de Volkswagen catre autoritatile germane, acest tip de comportament este suspect de a fi "incalcat legislatia anticoncurentiala", dar reprezentantii producatorului auto au refuzat sa comenteze public acest lucru.

200 de specialisti ai celor 3 mari firme din industria auto germana au lucrat in aproximativ 60 de grupuri secrete comune de cercetare pentru a pune la punct detalii legate de productia masinilor, stabilind inclusiv furnizorii de piese si preturile pentru acestea.

Din 2006, atentia lor s-a mutat asupra problemelor ridicate de emisiile poluante ale motoarelor diesel, iar solutia comun acceptata a constat in montarea unor camere de filtrare de dimensiuni reduse, in contextul in care unele mai mari ar fi ridicat costurile de productie a masinilor.

Analiza Der Spiegel arata ca astfel s-ar fi ajuns la scandalul DieselGate in care s-a scufundat Volkswagen in 2015, odata ce inselatoria a fost demascata de testele efectuate pe piata americana.

Compania a fost nevoita sa admita ca a montat pe 11 milioane de masini sisteme de filtrare a noxelor care isi faceau eficient datoria doar in cazul testelor de laborator, in conditii normale de trafic motoarele diesel depasind cu mult normele de poluare admise.

In ultimele luni, autoritatile germane au demarat o ancheta care vizeaza acelasi tip de inselatorie si la Daimler, producator al marcilor Mercedes Benz si Smart.

Compania a chemat in service 3 milioane de masini pentru un update la softul care controleaza nivelul de noxe emise de motoarele masinilor sale.

La fel, divizia de lux a grupului Volkswagen, Audi, a chemat saptamana trecuta in service inca 850.000 de masini Volkswage, Porsche si Audi pentru o operatiune similara.

De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
#Dieselgate, #scandal masini poluante, #scandal Volkswagen, #conspiratie industria auto, #scandal poluare masini Germania , #Produse