Obiectivul Volkswagen de a deveni lider mondial depinde de vanzarile Skoda

Luni, 28 Noiembrie 2011, ora 21:12
1592 citiri
Obiectivul Volkswagen de a deveni lider mondial depinde de vanzarile Skoda

Skoda, producatorul ceh de automobile preluat de Volkswagen dupa caderea comunismului, vrea sa se dezvolte de doua ori mai rapid decat compania-mama, devenind urmatoarea "masina populara", dupa ce eforturile de a intra pe un segment superior de piata au deranjat VW.

Trecerea la strategia de a produce masini fara pretentii a disipat tensiunile cu VW provocate de automobilul Skoda Superb, care a depasit modelul Passat intr-un top din 2008 realizat de publicatia germana Auto Bild, transmite Bloomberg.

Brandul Skoda va lansa in aceasta saptamana pe piata din Cehia au automobil hatchback compact de oras, la un pret de sub 10.000 de dolari.

"Este bine ca avem sprijinul de a deveni ceea ce a vrut intotdeauna Skoda, un brand accesibil, concentrat pe produse practice, solide", a declarat Juergen Stackmann, directorul de vanzari al companiei cehe.

Transformarea Skoda este esentiala pentru planurile VW de a devansa General Motors, lider in 2011, si Toyota Motor ca cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, pana in 2018.

Skoda, masina "low-cost" a VW pentru pietele emergente

Prabusirea unei aliante a VW cu Suzuki pozitioneaza Skoda ca alternativa ieftina pentru pietele emergente, unde masinile VW au tendinta sa fie prea scumpe.

Vanzarile Skoda ar putea creste cu 84%, la 1,41 milioane vehicule, pana in 2018, de la 768.000 de unitati anul trecut, potrivit estimarilor IHS Automotive. Ritmul de crestere anticipat este de peste doua ori mai mare decat avansul de 41% estimat pentru brandul Volkswagen.

Totusi, estimarile sunt sub tinta de 1,5 milioane de vehicule avuta de Skoda pentru 2018.

"Skoda are nevoie de produse pentru cumparatorii bogati din China care isi achizitioneaza prima masina, dar si de modele ieftine pentru pietele europene relativ saturate, unde concureaza cu brandul Dacia", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, director al Centrului pentru Cercetari in Domeniul Auto la Universitatea din Duisburg-Essen din Germania.

Skoda va lansa 2 modele noi, anual

Sustinuta de resursele VW, Skoda intentioneaza sa lanseze anual doua noi modele.

Ofensiva modelelor va incepe cu Citigo, cel mai mic si ieftin model, cu un pret de pornire de 179.000 de coroane (9.400 dolari).

Un nou sedan compact, numit Rapid, va ajunge in showroom-urile din India luna viitoare.

Vara viitoare, Skoda va mari productia de automobile Octavia de la fabrica Mlada Bolelslav cu 50%, la 1.200 de masini pe zi.

In acest an, Skoda va incepe asamblarea de SUV-uri Yeti in Rusia si din 2013 se va extinde in China.

Pentru a sustine cresterea in China, cea mai mare piata a Skoda, compania urmeaza sa angajeze 20.000 de persoane in vanzari, in 5-6 ani.

Prin strategia de concentrare pe vehiculele fara pretentii, producatorul auto din Cehia spera sa compenseze impactul crizei datoriilor din Europa.

Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
#Skoda Volkswagen, #Volkswagen lider mondial , #Produse