Berlinul pedepseste Volkswagen: Cheama toate masinile firmei la teste

Joi, 05 Noiembrie 2015, ora 15:46
3466 citiri
Berlinul pedepseste Volkswagen: Cheama toate masinile firmei la teste
Foto: Wikimedia

In ciuda scuzelor si a atitudinii spasite, a anchetei interne si a promisiunilor ca vor regla problemele aparute la masinile ultra-poluante, scandalul din jurul constructorului auto Volkswagen pare sa nu mai ia sfarsit.

De la motoarele diesel, problema a renascut la cele cu benzina, iar scandalul care a ravasit piata auto din SUA si Europa s-a extins acum pana in India. A fost picatura care a umplut paharul pentru oficialii de la Berlin, acestia solicitand testarea tuturor automobilelor produse de companie, anunta CNBC.

Masinile la control

Ministrul german al Trasporturilor, Alexander Dobrindt, s-a declarat de-a dreptul "iritat" de scandalul in care s-a adancit producatorul auto german, mentionand ca va solicita testarea tuturor modelelor Volkswagen, Audi, Skoda si Seat aflate in tara indiferent de tipul de motorizare.

Masinile vor fi testate pentru a verifica diferentele inregistrate intre emisiile de dioxid de carbon sau de azot inregistrate in cadrul testelor oficiale si cele din conditii reale de trafic.

Anuntul facut de oficialul german vine dupa un comunicat Volkswagen in care compania recunoaste ca alte 800.000 de masini cu motoare pe benzina ar putea emite o cantitate suplimendara de dioxid de carbon fata de cea indicata de rezultatul testelor.

Aceasta inseamna, in realitate, si un consum suplimentar al masinilor despre care se spune ca ar fi fost comercializate in mare majoritate pe piata europeana.

Lucrul acesta ar putea deschide o serie de procese in instanta de la clientii care pot reclama ca au fost inselati in privinta costului de exploatare al masinilor in momentul in care le-au achizitionat.

In a doua jumatate a lunii septembrie, Volkswagen a recunoscut ca a folosit un software pe masinile cu motoare diesel in scopul de a risa in momentul efectuarii testelor oficiale privind nivelul noxelor emise de masini.

11 milioane de automobile sunt afectate, dar, aproape saptamanal, noi detalii care amplifica scandalul poluarii din curtea producatorului german ies la iveala.

In apararea sa, firma a remis un comunicat de presa in care sustine ca a anuntat dealerii din SUA si Canada sa retraga de la vanzare masinile cu motoare diesel 3.0 V6 TDI.

Recent, agetia Moodys a retrogradat ratingul companiei, dupa ce noi informatii venite de pe piata nord-americana arata ca scandalul se extinde si la masinile diviziilor de lux Porsche si Audi detinute de producatorul auto german.

Evolutia scandalului Volkswagen ii forteaza pe oficialii de la Berlin sa ia masuri drastice in privinta companiei.

"Avem tot interesul ca orice produs marca Volkswagen sa fie rechemat in fabrica si re-testat", a explicat ministrul Dobrindt, adaugand ca guvernul vrea sa impuna si o taxa suplimentara de poluare pentru aceste masini, solicitata direct constructorului auto.

Pierd piata

Volkswagen este cel mai mare producator auto din Europa si cel mai mare angajator din Germania, cu aproximativ 750.000 de salariati.

Recunoasterea faptului ca masinile Volkswagen pe benzina ar putea pacali la consum s-ar putea transforma intr-o adevarat lovitura pentru grupul auto german, apreciaza analistii care se asteapta ca vanzarile firmei sa scada in perioada urmatoare.

Noul scandal referitor la cele 800.000 de masini a atras si degradarea ratingului la A3/P-2 de catre agentia Moodys.

"Aceste noi reclamatii anunta probleme in gradul de flexibilitate financiara a firmei si a pozitie sale din punct de vedere al competitivitatii si adancesc ingrijorarile noastre asupra controlului intern de la Volkswagen si a stilului de guvernanta corporatista", a apreciat Yasmina Serghini, analistul sef Moodys pentru Volkswagen.

Actiunile grupului Volkswagen au incheiat sesiunea de tranzactionare de miercuri, 4 noiembrie in scadere cu 9,5%, fapt ca a mai sters 3 miliarde de euro din valoarea de piata a companiei.

De la inceputul scandalului "Dieselgate", producatorul auto german a pierdut, in urma deprecierii cotatiei bursiere, aproape o treime din valoarea sa de piata, aproximativ 24 de miliarde de dolari.

Dealeri speriati

Ernst-Robert Nouvertne, un distribuitor al masinilor Volkswagen din zona Koln se arata de-a dreptul ingrijorat de directia in care se indreapta scandalul care ameninta firma germana.

"Pe cat de rau este, scandalul emisiilor la masinile diesel putea fi controlat, dar acum chestiunea emisiilor de dioxid de carbon adauga o noua dimensiune la problema noastra.

Oamenii deja au inceput sa protesteze impotriva Volkswagen. Daca se vor indrepta si impotriva produselor noastre este dezastru", a comentat dealerul auto.

Oficialii americani care au descoperit ca softul era instalat si pe masini de lux precum Porsche Cayenne sau Audi A7 sustin ca rezultatele testelor nu lasa sa se intrevada alta posibilitate decat o noua inselatorie.

Reprezentantii Volkswagen au incercat sa argumenteze ca nivelul suplimentar de noxe este cauzat de un efort al motorului de a "incalzi intregul sistem".

"Cu toata sinceritatea, aceasta explicatie nu are nicio logica", a venit replica presedintei Comisiei de Monitorizare a Aerului din statul California.

Avocatul Andreas Tilp, reprezentantul legal intr-un proces deschis de unul dintre actionarii privati ai Volkswagen impotriva companiei, sustine ca noile date ii ofera "munitie suplimentara".

"Cu cat mai mult se extinde acest scandal, cu atat de mult creste posibilitatea ca foarte multi factori de decizie de la Volkswagen sa fi stiut aceste amanunte", spune avocatul Tilp.

"O noua saptamana, un nou soc in povestea Volkswagen. Costurile pentru rechemarea acestor masini se ridica la 4 miliarde de euro, dar imi este teama ca va avea un impact comercial dur asupra companiei", a completat analistul Stuart Pearson de la Exane BNP Paribas.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Romania va avea un deficit de 6,5% anul acesta, conform estimarilor Comisiei Europene
Romania va avea un deficit de 6,5% anul acesta, conform estimarilor Comisiei Europene
Estimarile Comisiei Europene indica un deficit de peste 6,5% din PIB pentru Romania, in vreme ce Consiliul Fiscal considera ca acesta va fi in jur de 6,4% din PIB, daca nu se va recurge din nou la...
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Când se va lansa primul iPhone cu chipset pe 2nm
Apple întâmpină întârzieri în implementarea tehnologiei de fabricație pe 2nm pentru cipurile sale. Astfel, cel mai probabil inovația nu va fi disponibilă pentru seria iPhone 17,...
#scandal Volkswagen, #pierderi financiare Volkswagen, #suprataxa poluare masini Germania , #Rezultate financiare