Volkswagen, in punctul critic. 2016 va decide viitorul companiei

Marti, 22 Decembrie 2015, ora 11:06
2727 citiri
Volkswagen, in punctul critic. 2016 va decide viitorul companiei
Foto: Francebleu

Executivii producatorului german de masini Volkswagen au fost nevoiti sa ia masuri rapide in ultimele luni pentru a acoperi dezastrul lasat in urma de scandalul emisiilor poluante ale masinilor diesel, dar problema este departe de a fi uitata.

In ciuda solutiilor de compromis gasite pentru acoperirea scandaluluii pe piata europeana, Volkswagen nu are inca un acord semnat cu autoritatile de pe piata americana, unde peste o jumatate de milion de autoturisme au fost depistate ca fiind super-poluante, remarca CNBC.

Pacatul originar

Pentru Volkswagen, Statele Unite este locul unde a fost descoperit "pacatul originar" al testelor oficiale de poluare trucate cu ajutorul unui software montat pe motoarele masinilor diesel produse de companie.

Ce-i drept, compania a reusit sa trimita catre Agentia de Protectie a Mediului (EPA) din SUA o solutie tehnica privind reglarea nivelului de emisii poluante la cele 500.000 de masini afectate de scandalul "dieselgate" in termenul cerut de oficialitatile americane.

Insa, la o luna dupa inmanarea solutiei tehnice de remediere a defectiunilor, reprezentantii SUA nu au dat niciun raspuns oficial privind acceptarea sau respingerea solutiei propuse de inginerii companiei germane.

In acelasi timp, directorul executiv al companiei, Matthias Muller, da semne de nervozitate ori de cate ori este chestionat asupra incertitudinii care pluteste asupra viitorului pe care il are compania pe piata nord-americana.

Singurul comentariu dat reporterilor CNBC pe aceasta tema a fost legat de strictetea legislatiei privind poluarea auto din SUA, considerata mult mai restrictiva decat cea din Europa.

O singura veste buna a venit doar de la Comisia de Resurse ale Aerului din California care a prelungit pana pe 14 ianuarie termenul pentru identificarea unei solutii pentru masinile VW neconforme, dar timpul s-ar putea sa nu mai lucreze in favoarea companiei germane.

Actiuni legale

Pentru dealerii Volkswagen de pe continentul nord-american, comenzile anulate si cererile de returnare a banilor venite din partea clientilor au ajuns un cosmar continuu al ultimilor 3 luni.

Deja 500 de actiuni in instanta depuse de clientii nemultumiti sunt tinute in asteptare, pana cand autoritatile vor dau un raspuns in privinta solutiilor tehnice propuse de Volkswagen.

Compania a angajat unul dintre avocatii veterani specializati in procese de daune, Ken Feinberg, dar chiar si acesta are mainile legate in absenta unui raspuns oficial al EPA.

Iar clientii firmei nu sunt singurii care isi exprima nemultumirea fata de politica Volkswagen.

Intr-o scrisoare deschisa, Elon Musk si alti lideri de companii auto care militeaza pentru masinile cu motoare electrice au cerut firmei germane sa renunte la ideea de a repara la gramada motoarele afectate si sa se concentreze pe tehnologii nepoluante.

Varianta nu este cu totul straina de gandirea directorului Mueller, care a marturisit ca Volkswagen ar avea nevoie de aportul expertilor in tehnologie din Silicon Valley, dar pana la dezvoltarea masinilor electrice VW mai sunt pasi uriasi de facut.

In total, scandalul Volkswagen a afectat peste 9 milioane de masini diesel produse de firma sub diverse branduri si vandute in toata lumea.

Pierderile suferite de companie in doar trei luni sunt uriase, aceasta fiind nevoita sa contracteze un credit de 20 de miliarde de euro pentru a avea resursele necesare derularii operatiunilor de rechemare in service din Europa, unde peste 8 milioane de masini cu probleme au fost vandute in ultimii 6 ani.

Creditul de 20 de miliarde de euro va trebui returnat intr-un singur an, iar alte pierderi inregistrate in aceasta perioada ar putea destabiliza total compania.

Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Producătorii chinezi își prezintă cele mai noi modele la Auto China, care a început joi, 25 aprilie, la Beijing. O "cursă pe viață și pe moarte" a început să se desfășoare pe cea...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#scandal poluare Volkswagen, #pierderi Volkswagen, #masini electrice, #scandal poluare SUA , #Rezultate financiare