Florin Secanu, 2auto.ro: 80% din decizia de cumparare a unei masini va fi pe internet

Vineri, 12 Noiembrie 2010, ora 11:43
3323 citiri
Florin Secanu, 2auto.ro: 80% din decizia de cumparare a unei masini va fi pe internet

"Estimez ca peste 80% din decizia de cumparare a unei masini va fi pe internet, mai ales site-uri de brand pentru informare si site-uri de servicii ce pun la dispozitia utilizatorilor instrumente complexe de comparare a ofertelor", a declarat Florin Secanu, general manager XIPE Interactive, dezvoltatorul platformelor Autonovo.ro si 2auto.ro, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro. Secanu afirma ca cele mai cautate masini second-hand de catre romani sunt Sedanurile cu preturi de pana in 10 000 de euro cu un consum in jurul a 7 l/100 km, la o putere de 100 - 150 CP. 

 

Cum au evoluat preturile pe piata masinilor second hand de la inceputul anului, din datele extrase din portalul Dvs.?

Pe 2auto.ro preturile masinilor second hand au scazut constant de la inceputul anului pana in acest moment.

S-a ajuns practic la cel mai scazut nivel.

E mult mai ieftin sa iei o masina second hand acum decat era in 2008.

Cea mai mare scadere se vede la masinile de lux, unde preturile pentru modelele Audi, Mercedes, BMW etc inscrise au scazut cu pana la 4.000 de euro fata de 2008-2009.

De asemenea, scaderea este evidenta si in cazul masinilor din segmentul mainstream unde cu aproximativ 160 de Euro rata lunara timp de 3 ani, un avans de pana in 2.000 de euro si asigurare Casco inclusa se pot cumpara modele Renault, Volkswagen, Ford, cu 50.000 de km la bord.

Cum va evolua piata de furnizori de servicii online legate de domeniul auto, si in mod particular de vehiculele second hand in 2011?

In ultima perioada au aparut tot mai multe site-uri dedicate comertului de masini on-line.

Concurenta pentru cele doua proiecte 2auto.ro si AutoNovo.ro este binevenita.

Aceasta va ajuta la cresterea pietei auto online ceea ce nu ne poate decat bucura.

Suntem siguri in continuare ca cele doua produse din portofoliu sunt axate pe cerintele pietei si acest an si jumatate de la lansarea primului produs auto a dovedit acest lucru.

Dupa previziunile noastre, piata auto online va avea o crestere constanta atat din punct de vedere servicii oferite cat si din punct de vedere al investitiilor in publicitate.

Dar pe termen lung, 5 ani, ce schimbari majore vedeti in piata?

Urmarind trend-urilor pietelor europene, in viitorul apropiat tot mai multi potentiali cumparatori de autoturisme isi vor indrepta atentia asupra internetului nu doar ca mediu de informare, ci mai ales ca mediu de vanzare.

Cresterile vor fi progresive, iar pe termen lung estimam ca peste 80% din decizia de cumparare a unei masini va fi luata folosind internetul, mai ales site-uri de brand pentru informare si site-uri de servicii ce pun la dispozitia utilizatorilor instrumente complexe de comparare a ofertelor.

De asemenea, complexitatea serviciilor oferite in online va creste, evoluand de la simpla informare legata de vanzarea unei masini la informatii si servicii legat de serviciile post vanzare si auxiliare vanzarii.

Ce strategie are 2auto.ro pentru 2011 si cum se pozitioneaza fata de evolutia pietei?

In principal in urmatoarea perioada ne vom intensifica eforturile de promovare si vom continua conform unei strategii bine definite dezvoltarea produselor.

Cu toate ca previziunile nu sunt foarte optimiste la nivelul industriei auto romanesti, anul acesta ne-am propus sa crestem si sa atragem alaturi de noi cat mai multi dealeri si importatori.

Care este punctul forte al strategiei dumneavoastra de dezvoltare?

In primul rand produsul 2auto.ro este un site auto care reuneste oferte de masini second hand  doar de la dealeri si importatori auto, cu prezentari detaliate ale ofertelor disponibile, dar si instrumente complexe de cautare si  gestionare a informatiei prezentate pe site.

Acest lucru inseamna ca toate masinile care sunt vandute prin site-ul 2auto.ro au garantie.

De unde provin veniturile 2auto.ro? Cat din ele provin din publicitate?

Fiind un site de servicii, avem doua surse de venit constante : vanzarea de publicitate si vanzarea de servicii pentru partenerii nostri cum ar fi posibilitatea publicarii ofertelor pe site, vanzarea de prospecti calificati, spatii personalizate pentru cresterea vizibilitatatii ofertelor.

In medie, veniturile din publicitate inseamana aproximativ 34 – 40% din totalul veniturilor.

Care este profilul userilor 2auto.ro?

Serviciul oferit de 2auto.ro se adreseaza celor care doresc sa achizitioneze chiar si in cazul unor masini second hand un bun sigur.

Sunt acei cumparatori care doresc sa aiba garantia bunului cumparat si care nu sunt dornici sa isi asume riscul de a arunca banii pe fereastra.

In principal, targetam persoane cu varsta cuprinsa intre 18 – 40 de ani, barbati sau femei, ce doresc sa isi achizitioneze prima masina sau doresc un upgrade la cea existent, care sunt in acelasi timp preocupati de raportul calitate – pret si doresc sa obtina o garantie a bunului cumparat fiind interesati de ofertele dintr-un parc auto.

Cum arata masina second hand pe care o cauta romanii cel mai mult?

In principal sunt cautate Sedanurile cu pret de pana in 10.000 de euro, cu dotari de tipul airbag, MP3, aer conditionat, inchidere centralizata, ESP, ABS, transmisie manuala, dar exista o cerere tot mai mare pentru modelele cu transmisie automata.  

Din punct de vedere al combustibilului, motorina si benzina sunt pe acelasi nivel al preferintelor, consumul nu trebuie sa depaseasca o medie de 7 l/100 km, la o putere de 100 – 150 CP.

Cele mai cautate 5 marci sunt : Dacia, Volkswagen, Ford, Renault si Opel.

Ce nu ar trebui sa lipseasca unui astfel de anunt online ca sa poata oferi informatii credibile?

Garantia este foarte importanta pentru potentialii cumparatori.

Dealerii care oferta garantie pentru masinile second hand inscrise pe 2auto.ro primesc mai multe solicitari de oferta.

Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Xiaomi trimite un avertisment către utilizatorii de smartphone-uri. Ce trebuie evitat
Compania Xiaomi a emis recent un avertisment către utilizatorii săi privind riscurile asociate cu folosirea protecțiilor de ecran cu adeziv lichid UV. În ciuda popularității acestor...
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
#2auto, #anunturi, #hand, #internet, #masini, #secanu, #second , #stiri Volkswagen