La finalul anului 2008 a fost lansata cea de-a cincea generatie a acestui bestseller. In primavara anului 2009 a debutat noul Golf Plus. Imediat dupa acest moment, in centrul atentiei s-a aflat modelul actual Golf GTI, urmat imediat de noul Golf Variant. In prezent s-a parcurs inca o etapa: cu noul Golf GTD. 125 kW / 170 CP il transforma in cel mai puternic Golf cu motorizare diesel disponibil in prezent. Noul Volkswagen GTD se poate comanda si in Romania. Modelul va fi livrat catre clienti din luna iulie.
In urma cu 27 de ani a fost lansat primul GTD si a revolutionat piata motoarelor cu aprindere proprie prin propulsorul supraalimentat. Pentru prima data, un diesel nu era doar economic, ci si sportiv.
Noua generatie Golf GTD este propulsata de un TDI common-rail foarte modern, motiv pentru care este mai puternic -350 newton-metri, mai economic - 5,3 litri, mai ecologic - 139 g/km CO2 / Euro 5 si mai silentios decat pana acum. Dar si mai sportiv: 8,1 secunde pentru sprintul clasic de la 0 la 100 km/h si 222 km/h viteza maxima si consuma in medie numai 5,6 litri de motorina la 100 kilometri (147 g/km CO2).
Cuplul motor este de 177,8 newton-metri per litru de capacitate cilindrica. Propulsorul cu patru cilindri si patru supape ofera puterea unui motor cu sase cilindri specific unui model sport. Inovatoare este si cutia DSG cu 6 trepte produsa de Volkswagen: la fel ca in cazul modelului Golf GTI, si Golf GTD va fi disponibil optional, in locul cutiei manuale cu 6 trepte, cu o cutie de viteza cu dublu ambreiaj.
VW GDT are un trenul de rulare sport coborat cu 15 milimetri, jante din aliaj usor de 17 toli si pneurile de 225,
Noul model GTD imprunuta elemente de design de la predecesorul sau GTI, un exemplu fiind designul barei de protectie cu proiectoarele de ceata disponibile in echiparea de serie, cu o dispunere specifica verticala. Aceeasi executie se regaseste si la faruri si la grila radiatorului. Dungile transversale de pe grila radiatorului, de culoare rosie, specifice pentru GTI, sunt cromate in cazul GTD. Prezenta motorului cu autoaprindere al modelului Golf poate fi recunoscuta prin intermediul terminatiei cromate duble a tevii de esapament, in partea stanga a difuzorului. La ambele versiuni de top ale modelului Golf, stopurile sunt fumurii.
Interiorul GTD: ergonomie completata cu caracteristici de echipare adaptate la modelul Golf GTD. Un standard propriu este definit de „scaunele sport de top“, utilizate si la Golf GTI. Este renumita compatibilitatea de utilizare a acestora pe distante lungi, dar si pe circuitul de viteza. Spre deosebire de GTI, la scaunele sport negre ale modelului GTD, culoarea de contrast nu este rosu, ci gri deschis, fiind aplicata la modelul de dungi in carouri.
Un alt element de atractie este reprezentat de volanul sport cu trei spite, imbracat in piele. si maneta franei de mana, precum si manseta schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele. La nivelul plansei de bord si al capitonajului portierelor sunt utilizate de asemenea insertii cu suprafata neagra lucioasa „Black Stripe“.
In mod suplimentar, echiparea modelului Golf GTD include detalii precum insertii cromate pentru diferite butoane, un plafon de culoare neagra si capitonaje negre pentru stalpii plafonului, o instalatie automata de climatizare, afisajul multifunctional „Plus“, cotiere centrale si sistemul radio RCD 210.
Din echiparea de serie fac parte elemente precum rabatarea oglinzii de pe partea pasagerului la rularea in marsarier, „ParkPilot“ cu senzori incorporati in bara de protectie fata si spate, ESP cu prevenirea pierderii controlului asupra directiei si asistenta la franare, precum si sapte airbaguri, inclusiv airbag la nivelul genunchilor pe partea pasagerului.
Gabriela Garjoaba