Volkswagen se bazeaza pe brandurile sale de lux pentru a castiga teren in fata principalilor sai competitori General Motors si Toyota, in conditiile in care piata auto europeana se afla in criza.
Compania germana Volkswagen a finalizat achizitia Porsche in august, imbogatindu-si portofoliul de marci premium, din care faceau deja parte Audi, Lamborghini, Bentley si Bugatti.
Lansata ca "masina a maselor" in 1934, Volkswagen are in plan sa genereze un profit de 62,4 miliarde euro in urmatorii cinci ani, relateaza Bloomberg.
Acest profit va fi reinvestit in dezvoltare, tinta germanilor fiind sa depaseasca General Motors si Toyota la profit si vanzari pana in 2018.
Volkswagen are un puternic avantaj competitiv si reuseste sa vanda pe acest segment cu peste un milion de automobile mai mult decat competitorii americani si japonezi. Aceste vanzari ii asigura o marja a profitului de aproape 13%.
Comparativ, marja de profit la celelalte marci, Volkswagen, Skoda si Seat, este de doar 4,2%.