Concernul Volkswagen si-a imbunatatit, in prima jumatate a anului 2009, cota detinuta pe piata mondiala a automobilelor. Cel mai mare producator de automobile din Europa si-a majorat cota detinuta pe piata mondiala a autoturismelor in perioada ianuarie – iunie la 12,0 procente (primul semestru 1 din 2008: 9,9 procente).
In acest interval au fost livrate clientilor 3.100.300 de autovehicule, fara brandul Scania, dar incluzand VW autovehicule comericiale.
Desi volumul total al pietei autoturismelor a inregistrat o scadere de 17,7 procente, in luna iunie, concernul a inregistrat un plus la capitolul livrarilor cu 6,5 procente, cu 609.800 (572.700) unitati. „Evolutia pozitiva a cifrelor noastre de vanzari dovedeste alegerea corecta facuta de concernul Volkswagen. Rezultatele obtinute corespund deplin planificarilor. Cu toate acestea, in cea de-a doua jumatate a anului sunt necesare eforturi intense pentru a ne mentine pe aceasta traiectorie ascendenta. Se mentin incertitudinile economice cu privire la evolutia situatiei din acest an“, a declarat ieri la Wolfsburg directorul de vanzari al concernului, Detlef Wittig.
Marca Volkswagen cu un plus de livrari in prima jumatate a anului
In special marca Volkswagen Autoturisme a inregistrat, la capitolul cotei de piata, in prima jumatate a anului, o crestere cu 1,7 puncte procentuale la 8,0 (6,3) procente. La capitolul livrarilor, la finalul lunii iunie s-a obtinut un plus de 2,2 procente, la 1.949.000 (1.907.800) autovehicule. Importanta decisiva in acest sens a revenit evolutiei pozitive remarcabile in Germania, Brazilia si, in special in China. Tiguan, Scirocco, Passat CC si Golf au inregistrat rezultate imbucuratoare in domeniul vanzarilor. Ca urmare a reactiilor inregistrate si a comenzilor primite pana in prezent, si pentru noul Polo, lansat recent pe piata, sunt preconizate impulsuri pozitive in urmatoarele luni. si marcile Audi, Skoda si SEAT s-au dezvoltat mai bine decat piata de ansamblu.
Consolidarea pozitiei in regiuni importante de distributie
In America de Nord au fost livrate 221.900 (253.900; -12,6 procente) autovehicule, pe o piata cu o scadere de 33,2 procente. In America de Sud, cota de piata a autoturismelor a ajuns la 22,1 (19,0) procente. In acest context, pe cea mai mare piata reprezentata de Brazilia s-a depasit ritmul de crestere de 3,7 procente cu un plus de 6,1 procente reprezentat de 335.700 (316.300) autoturisme.
In timp ce piata din regiunea de distributie Asia/Pacific a inregistrat doar o evolutie usor pozitiva cu 0,6 procente, concernul Volkswagen a obtinut un rezultat mai bun in domeniul vanzarilor, cu 723.800 autovehicule (610.300; +18,6 procente). In China, volumul livrarilor a crescut la 652.200 unitati (531.600; +22,7 procente).
Pe piata germana, marcile concernului au comercializat, in prima jumatate a anului, 631.900 autovehicule (an precedent: 534.400; +18,3 procente). La mare cautare s-au aflat modelele Volkswagen Fox, Polo, Golf, Tiguan, Scirocco si Passat CC, Audi A3 si Q5, SEAT Ibiza, Skoda Roomster, Fabia si Superb, precum si Volkswagen Caddy. Marca principala Volkswagen a vandut pe piata germana 339.000 de autoturisme (an precedent: 269.000; +26,0 procente).
Gabriela Garjoaba