Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Volkwagen: "2008 a fost un an bun"

Volkwagen: "2008 a fost un an bun"

Anul trecut concernul Volkswagen si-a atins obiectivele in domeniul vanzarilor, al cifrei de afaceri si al rezultatelor, in conditiile unei cresteri a vanzarilor cu 1,3 procente la 6,3 milioane de autovehicule. Cifra de afaceri s-a majorat cu 4,5 procente la 113,8 miliarde euro.  Dupa impozitare, s-a inregistrat un profit de 4,7 miliarde euro.

„Pentru Volkswagen, 2008 a fost un an bun, cu succese deosebite. La nivelul intregului concern, am depus eforturi enorme pentru a realiza obiectivele noastre ambitionase si am reusit ce ne-am propus.“, a afirmat  prof. dr. Martin Winterkorn, presedintele consiliului de administratie al Volkswagen.

In anul 2008, Volkswagen a inregistrat pentru prima data un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre pentru activitatea concernului in sectorul automobilelor, cu 10,9 procente, dupa 9,5 procente pe parcursul anului precedent. „Pentru prima data in istoria concernului Volkswagen am obtinut un randament al investitiilor cu o valoare de doua cifre. Este o performanta remarcabila a firmei noastre si demonstreaza ca am reusit sa imbunatatim sistematic profitul operational in conditiile mentinerii unei discipline in domeniul investitiilor", a afirmat directorul financiar Hans Dieter Potsch.

Rezultatul operational in cadrul concernului a crescut de la 6,2 miliarde euro la 6,3 miliarde euro. Un rezultat pozitiv a fost oferit de costurile de productie reduse cu un miliard de euro. „Acesta reprezinta o baza pozitiva pentru a face fata provocarilor actuale in industria automobilelor", a sustinut Potsch.

Dupa impozitare, profitul in valoare de 4,7 miliarde euro s-a majorat cu 13,7 procente.

In anul 2008, concernul Volkswagen a investit aproximativ 6,8 miliarde euro pentru extinderea gamei de produse si pentru realizarea noilor centre de productie din Rusia si India.

Piete

Pe parcursul anului trecut, la nivelul intregului concern, au fost lansate pe piata 52 de modele noi, versiuni ulterioare si variante perfectionate. Volkswagen a obtinut o majorare a numarului de unitati livrate, castigand cote semnificative atat in Europa, cat si in America de Sud, Asia-Pacific, precum si China, unde au fost livrate pentru prima data peste un milion de autovehicule (+12,5 procente).

In Germania, concernul a livrat 1,06 milioane autovehicule (+0,5 procente) si a obtinut rezultate superioare in comparatie cu media inregistrata pe piata (-1,8 procente). Cota de piata s-a majorat cu 0,9 puncte procentuale la 33,6 procente.


Marci si domenii de activitate


Pe langa nou lansatele modele Passat CC si Scirocco, in centrul atentiei Volkswagen s-a aflat noul Golf. Rezultatul operational pe parcursul anului comercial precedent s-a majorat cu 40 de procente, la 2,7 (1,9) miliarde euro. Pentru prima data in istoria firmei, marca premium Audia livrat peste un milion de autoturisme. La acest rezultat a contribuit, printre altele, noul A4. Rezultatul operational s-a majorat la 2,8 (2,7) miliarde euro.

Cel mai important nou model lansat de Skoda pe piata este Superb. Rezultatul operational al societatii din Cehia a atins 565 (712) milioane euro. Ca urmare a cursului de schimb nefavorabil pe termen lung al coroanei cehe, acesta a scazut cu 147 milioane euro in raport cu anul precedent.

La SEAT, punctul de atractie a fost noul Ibiza. in ciuda implementarii consecvente a programului de imbunatatire a rezultatului, ca urmare a dificultatilor iesite din comun pe piata principala de desfacere reprezentata de Spania, SEAT a inregistrat o pierdere de 78 (+8) milioane euro.


Volkswagen Autovehicule Comerciale a inregistrat o crestere a rezultatului cu 23 de procente, cu o cifra de 375 (305) milioane euro.

Perspective


Concernul Volkswagen isi mentine obiectivele stabilite pentru anul 2018. „Dorim sa pozitionam firma in varful ierarhiei industriei de automobile, dorim sa satisfacem exigentele tuturor clientilor, sa beneficiem de cei mai buni angajati si sa ne dezvoltam la nivel mondial, cu obtinerea de profituri ridicate", a afirmat Winterkorn. Pana in anul 2010, concernul va lansa pe piata peste 20 de noi modele.

Conform estimarilor consiliului de administratie, perspectivele comerciale pentru anul 2009 sunt marcate de incertitudini si riscuri semnificative. „Ne vom confrunta cu un an foarte dificil", a subliniat Winterkorn.


Gabriela Garjoaba


 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1260 ori