VW Passat CC: Frumoasa si ambitioasa

Marti, 19 August 2008, ora 12:58
2598 citiri
VW Passat CC: Frumoasa si ambitioasa

In rafinata lume a sedanurilor sport, Volkswagen Passat, model aparut prin 1973, a fost intotdeauna o masina de referinta: eleganta, performanta si conservatoare.

Daca prima, a doua si a patra generatie au avut multe elemente in comun cu contemporanele Audi 80 si A4, iar cea de-a treia generatie parea din punct de vedere mecanic un Golf ceva mai mare, ei bine, Volkswagen s-a gandit sa schimbe aceasta imagine.


Din aceasta dorinta s-a nascut noul Passat CC, un coupe cu patru usi

neconventional, care inaugureaza un nou segment de nisa, dorindu-se a

fi un fel de Mercedes CLS pentru omul de rand, dar mai putin radical, si, nu in ultimul rand, intregeste gama Passat cu o a treia versiune de caroserie.


Nu va ganditi ca este vorba de noua generatie a sedanului, si nici de

un coupe-cabrio clasic, asa cum s-ar putea interpreta prin prisma

numelui. Trebuie stiut faptul ca particula „CC” nu inseamna „Coupe Cabrio”, ci „Confort Coupe”, o denumire inventata de nemti pentru a descrie noua masina cat mai pe scurt si cat mai relevant.


Cine vede masina pentru prima data i s-ar putea parea cel putin ciudat

numele, insa mai-marii de la VW au ales aceasta denumire, si nu, sa

zicem, Passat Coupe, din cauza ca piata nord-americana – tinta

principala a modelului – nu recunoaste un coupe decat daca acesta are

doar doua usi, nicidecum patru ca „CC”.img_5048.jpg


Desi este gresit, din punct de vedere tehnic, sa denumesti coupe un

model cu patru usi si patru locuri, totusi, exista un dram de libertate

sa faci acest lucru in lumea elegantei. Nu este nici o idee noua pentru

nemti.

Mercedes a fost primul constructor care a pus in practica acest concept, realizand Vision CLS – masina care a devenit ulterior marele succes de piata CLS. Mai nou, BMW tocmai ce a lansat noul X6, un Sports Activity Vehicle cu alura de coupe.


Revenind, noul Passat CC este construit pe o versiune

imbunatatita a platformei pe care a fost realizat si sedanul aparut in

2005. Este cu 31 mm mai lung si cu 36 mm mai lat comparativ cu sedanul

din care deriva, si, cel mai important, pentru fluidizarea liniilor,

inginerii germani au redus inaltimea masinii cu nu mai putin de 50 mm, ceea ce nu a afectat foarte tare spatiul la cap pentru cei doi pasageri care ocupa locurile individuale din spate.


Totodata, garda la sol a fost coborata cu 15 mm gratie

suspensiilor sport, dar si a amortizoarelor reglabile electronic, care

sunt oferite optional. Pe fata avem de-a face cu suspensii de tip

MacPherson, iar pe spate s-a optat pentru o setare multilink.


In ceea ce priveste aspectul exterior, principala

caracteristica a noului Passat CC o reprezinta linia acoperisului, care

este plonjata spre partea posterioara, din dreptul montantului C spre

portbagaj, tipic pentru coupe-urile traditionale.

Linia

mediana a masinii si cuta din partea inferioara a portierelor sunt

ascendente catre partea din spate pentru a crea o si mai pronuntata

forma de pana, iar usile fara rama la geam (inclusiv geamul mic

triunghiular din spate) intaresc profilul coupe al modelului.img_5020.jpg


De asemenea, masina a primit noi blocuri optice. Cele din

fata au o forma elipsoidala, mai dinamica fata de farurile modelului

clasic si amintesc de cele ale limuzinei Phaeton, in timp ce stopurile

au fost la randu-le alungite, seamanand cu cele ale unui Jaguar.

Totodata, noul Passat CC a primit o grila a calandrului mai mare care

inglobeaza acum mai putine traverse cromate si o capota a motorului

bombata.


La interior, Passat CC beneficiaza de materiale si finisaje de foarte

buna calitate, in timp ce plansa de bord arata mult mai bine decat in

cazul sedanului. Demn de remarcat este si display-ul color touchscreen

montat pe consola centrala, pe care sunt afisate toate informatiile

oferite de computerul de bord sau de radio CD, precum si tastatura

pentru telefonul mobil, care este ascunsa in partea superioara a

consolei si poate fi accesata ori de cate ori aveti nevoie prin simpla

apasare a casetei in care este montata.


La capitolul spatiu, pasagerii din fata nu se pot plange de nimic, in

timp ce persoanele care iau loc pe scaunele din spate trebuie sa se

aplece atunci cand urca sau coboara din masina pentru a nu se lovi la

cap. Masina dispune de numeroase spatii de depozitare si suporturi

pentru pahare, iar in spate, cele doua locuri sunt despartite de un

imens spatiu care inglobeaza si doua suporturi pentru pahare si care

poate fi ascuns cu ajutorul unei trape glisante. Sub nici o forma nu

poate lua loc o a treia persoana pe acest loc de depozitare.


Noul VW Passat CC este disponibil in cinci versiuni de

motorizare. Avem in gama trei benzinare cu injectie directa, 1.8

TSI/160 CP, 2.0 TSI/200 CP si varful de gama V6 3,6 FSI/300 CP, acesta

din urma capabil de un sprint de pe loc de la 0-100 km/h in 5,6 secunde

si de o viteza de top de 222 km/h, si doua propulsoare turbodiesel de

2,0 litri, care dezvolta 140 CP si, respectiv, 170 CP.img_5052.jpg


Modelul testat era echipat cu propulsorul 1.8 TSI care

genereaza 160 de cai-putere si 250 Nm de cuplu, disponibili pe o plaja

de turatie cuprinsa intre 1.500 si 4.200 rpm. Intrebarea care se punea

era daca acesta este suficient de puternic pentru a impinge cele 1.430

de kilograme ale Passat-ului CC. Ei bine, raspunsul este DA, insa daca

vi se pare totusi putin, mai ales daca vreti sa mai luati 2-3 persoane

alaturi de dumneavoastra in masina, atunci celelalte doua versiuni sunt

si mai indicate.


Motorul 1.8 TSI este silentios chiar si la turatii inalte, si

vorbim aici de 6.000-6.500 de „ture”, dar si viguros, ceea ce nu va va

face sa va mai ganditi la alta varianta de motorizare. Transmisia

manuala cu sase trepte este foarte bine etajata, lucreaza in deplina

armonie cu propulsorul, dovada ca, daca rulati in treapta a sasea cu o

viteza de 50 km/h (adica la vreo 1.000 rpm), coupe-ul va accelera

foarte-foarte usor.

De altfel, efortul maxim depus de noul „CC” pentru

atingerea „sutei” este de 8,6 secunde. Chiar si in conditiile unui

condus cuminte, consumul de carburant mediu in regim urban s-a situat

in jurul valorii de 13,5 litri / 100 km, in timp ce „afara” a coborat

doar pana la 9,2 litri pentru fiecare 100 km parcursi.


img_5058.jpg

Comportamentul rutier este impecabil, si asta se datoreaza in primul

rand suspensiilor, a caror setare este un compromis intre sportivitate

si confort, dar si pneurilor cu profil mic (235/40), care imbraca

jantele de 18 inch. De asemenea, un rol important il are si directia

ferma si precisa, asistata electro-mecanic.


Pozitia la volan este mai joasa decat la sedan, dar foarte confortabila

datorita reglajelor electrice ale scaunului si cele ale volanului

multifunctional, volan care, spre deosebire de Passat-ul clasic, are

trei spite. Desi este vorba despre un coupe, Passat-ul CC ofera

soferului o vizibilitate foarte buna in spate, datorita noului sistem

Park Assist Vision, care, odata cuplat marsarierul, se activeaza

automat usurand misiunea soferului la manevrele de parcare in locurile

stramte.

Vezi Test Drive Volkswagen Passat CC

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...