Cand vremurile sunt grele si joburile greu de gasit, este important sa ai o strategie atunci cand iti cauti de lucru. Sa inunzi piata cu CV-uri si sa completezi toate aplicatiile online care-ti pica in mana, sperand ca cineva te va observa pana la urma, este deseori un exercitiu zadarnic si te poate face sa te simti descurajat. Pentru a avea succes, ai nevoie de o strategie.
Pentru cautarea strategica a unui job este necesar sa urmaresti partea
financiara si sa stii cum sa cresti veniturile firmei angajatoare, scrie
management-issues.com.
Urmareste banii: Primul pas este sa afli unde iti poti gasi un job. In orice
recesiune economica, exista domenii care sunt lovite cel mai puternic. Incepe
prin a identifica exact care sunt acele domenii, pentru ca vei avea cele mai
putine sanse de a-ti gasi o slujba acolo. In schimb, poti urmari domeniile care
au fost cel mai putin afectate de criza economica.
In plus, priveste care sunt tipurile de slujbe pe care le pierd oamenii. Disponibilizarile
si inghetarea recrutarilor nu traduc neaparat faptul ca toate joburile din
domeniu s-au evaporat. In unele cazuri, exista noi oportunitati.
De exemplu, oamenii care lucreaza in domeniul financiar isi pierd slujbele,
insa, in acelasi timp, se creeaza multe alte joburi menite sa rezolve
incurcatura generata de excesele domeniului financiar. In mod asemanator,
crizele economice indreapta privirile consumatorilor spre produsele ieftine. In
prezent, magazinele de retail care vand produse scumpe au mult de suferit, insa
Wal-Mart, de exemplu, este in plina dezvoltare.
De asemenea, este folositor sa te gandesti ce fel de produse si servicii
sunt mereu cautate, indiferent de starea economiei. Un exemplu este reprezentat
de serviciile medicale. Cererile in acest domeniu pot sa creasca, din cauza
stresului determinat de colapsul economic. Recent, unii specialisti in
sanatatea mentala au comentat ca se asteapta ca afacerea lor sa creasca in
climatul actual, dominat de teama si de anxietate.
Afla cum poti creste veniturile angajatorului: Cand joburile sunt greu de
gasit, trebuie sa te gandesti la tine ca la un produs. Organizatiile platesc
pentru a te angaja. Astfel, trebuie sa le demonstrezi ca meriti mai mult decat
sunt ele dispuse sa plateasca pentru a te angaja.
Acest lucru implica faptul ca trebuie sa-i convingi ca-i poti ajuta sa-si
creasca veniturile, sa reduca cheltuielile, sa dezvolte noi servicii si produse
sau sa construiasca o baza de clienti solida si fidela.
Pentru ca aceasta abordare sa fie una de succes, trebuie sa renunti la
mentalitatea dominata strict de propriile puncte de vedere, sa-ti cunosti
talentele si sa indentifici punctul in care telentele tale pot da valoare unei
organizatii.
Cand iti cauti un job, exista o tentatie puternica sa vezi posibila angajare
mai mult prin ochii tai decat prin cei ai potentialului angajator. Este
important de tinut minte ca angajatorii nu sunt interesati de problemele si de
nevoile tale personale. Acestia au preocuparile lor.
Abordeaza potentialii angajatori gandindu-te cum ii poti ajuta, nu cum te
poti ajuta pe tine. Ascunde gandul "vreau neaparat o slujba". Cand angajatorii
simt ca prima ta grija este sa obtii un job, considera ca acest lucru este un
steag rosu care sugereaza faptul ca poti deveni o povara, si nu un plus pozitiv
pentru organizatia lor. In schimb, daca lasi o impresie conform careia esti un
individ care le poate creste valoarea, acestia vor fi nerabdatori sa te
angajeze.
Cunoaste-ti talentele: Pentru a-ti creste valoarea in ochii angajatorului,
trebuie sa-ti cunosti foarte bine aptitudinile. Ce expertiza si ce experienta
profesionala ai? Care sunt punctele tale forte si care iti sunt punctele slabe?
Ca parte din procesul de identificare a propriilor talente, revizuieste-ti
joburile anterioare. Care din talentele tale erau cel mai mult apreciate? In ce
punct slabiciunile ti-au limitat abilitatea de a contribui la lucrul in echipa?
Identifica punctul in care talentele tale pot aduce valoare companiei: Daca
iti intelegi talentele, iti vei da seama ca poti sa fii valoros pentru multe
companii si avand diferite posturi. Fii indraznet! Nu te limita la ce ai facut
in trecut.
Jeffrey J. Fox, autor al cartii "Don't send a resume", ne sfatuieste sa
gasim modalitati pentru a dejuca planul recruiterilor care se concentreaza doar
pe trecutul profesional. In schimb, abordeaza in mod direct oameni care apartin
companiilor ce pot beneficia de talentele tale.
Daca ii poti convinge ca talentele tale sunt transferabile si ca poti aduce
ceva valoros companiei, acestia te vor angaja. Toata lumea isi doreste angajati
cu initiativa si care pot ajuta la atingerea obiectivelor organizatiei.
Ai incredere in tine: Cautarea unui job poate fi extrem de stresanta, insa e
bine sa retii ca toti oamenii de succes intampina obstacole in cariera. Acestia
au avut succes pentru ca au avut o strategie. Si-au dat seama cum sa evite
blocajele care le ies in cale si au perseverat.