In ciuda diverselor tentative de a relansa batrinul CD sub diverse forme, generatia tinara spune nu discului pentru stocarea datelor, 48% dintre adolescenti declarand ca anul trecut nu au cumparat nici macar un singur CD.
Tinerii favorizeaza download-ul
de pe Internet, care a crescut exponential anul trecut, se arata in
studiul realizat de Nielsen SoundScan si dat publicitatii de The New
York Times. In 2006, numarul celor care nu foloseau CD-ul era de numai
38%, ceea ce arata o inmultire rapida a celor care au renuntat la vechiul
format.
Stirea vine sa confirme anuntul
facut de iTunes, care este acum al doilea de magazin de muzica din Statele
Unite dupa reteaua de magazine detinuta de Wal Mart, cel mai mare retailer
din lume. ITunes, desi este doar online, a depasit celalat mare retailer
american Best Buy ca numar de melodii vandute.
Per-total vanzarile de CD-uri
au scazut cu 19 procente fata de anul 2006, scriu specialistii, iar
vanzarile de muzica pe Internet au crescut cu 45%, arata specialistii
in domeniu. Numarul persoanelor care cumpara muzica legal de pe magazine
online a crescut cu 21%, fiind acum inregistrati circa 29 de milioane
de utilizatori, fata de 24 de milioane in 2006.
Studiile nu arata exact cate
melodii se vand pe Internet si aproximativ cate in magazinele clasice,
astfel este greu de estimat un raport de forte. Incasarile anuale ale
industriei sunt insa mai mici, chiar daca cresc rapid cifrele inregistrate
de vanzatorii online.
Cei care au analizat informatiile
spun ca vanzarile de muzica online legala au crescut datorita segmentului
35-56 de ani si nu datorita tinerilor, dar nu exista date concrete daca
este cu adevarat asa sau nu. Exista intr-adevar tineri care nu cumpara
CD-uri cu muzica, ci iau melodiile de pe Internet. Dar nu s-a analizat
popularitatea iTunes in randul adolescentilor.
Epxertii mai spun ca exista
si alte cauze din care tinerii abandoneaza CD-ul in favorea Internetului.
In primul rand accesul la continut: pentru a copia melodii de pe disc
trebuie cumparate aplicatii softwre speciale, iar acesta mai si ocupa
loc in biblioteca. De pe Internet se descarca acum usor, costa relativ
putin si se copiaza de cate ori vrei si pe orice fel de echipament.
Mai mult, desi comertul cu melodii individuale da un cost total mai
mare pentru utilizator, majoritatea oamenilor prefera sa cumpere o piesa
sau doua, cele care le plac, in loc sa cumpere un album intreg. Ori
CD-ul nu iti ofera deloc aceasta alternativa, aici cumperi toate melodiile,
le platesti, chiar daca tu nu le asculti niciodata.
Intrarea Amazon.com pe segmentul
comercializarii de MP3 este vazuta ca si pozitiva pentru intregul domeniu,
un semnal ca industria va creste pe viitor. Problema domeniului ramane
in continuare pirateria care sub diverse forme continua sa existe pe
internet. Tot mai multi tineri spun ca obtin muzica gratuita. Anul trecut
sondajul arata ca adolescentii au platit pentru 42% din muzica noua
obtinuta, fata de 48% in 2006 sau 50% in 2005.