Generatia tinara spune adio CD-ului

Joi, 28 Februarie 2008, ora 23:00
2153 citiri
Generatia tinara spune adio CD-ului

In ciuda diverselor tentative de a relansa batrinul CD sub diverse forme, generatia tinara spune nu discului pentru stocarea datelor, 48% dintre adolescenti declarand ca anul trecut nu au cumparat nici macar un singur CD.

Tinerii favorizeaza download-ul

de pe Internet, care a crescut exponential anul trecut, se arata in

studiul realizat de Nielsen SoundScan si dat publicitatii de The New

York Times. In 2006, numarul celor care nu foloseau CD-ul era de numai

38%, ceea ce arata o inmultire rapida a celor care au renuntat la vechiul

format.

 

Stirea vine sa confirme anuntul

facut de iTunes, care este acum al doilea de magazin de muzica din Statele

Unite dupa reteaua de magazine detinuta de Wal Mart, cel mai mare retailer

din lume. ITunes, desi este doar online, a depasit celalat mare retailer

american Best Buy ca numar de melodii vandute.

 

Per-total vanzarile de CD-uri

au scazut cu 19 procente fata de anul 2006, scriu specialistii, iar

vanzarile de muzica pe Internet au crescut cu 45%, arata specialistii

in domeniu. Numarul persoanelor care cumpara muzica legal de pe magazine

online a crescut cu 21%, fiind acum inregistrati circa 29 de milioane

de utilizatori, fata de 24 de milioane in 2006.

 

Studiile nu arata exact cate

melodii se vand pe Internet si aproximativ cate in magazinele clasice,

astfel este greu de estimat un raport de forte. Incasarile anuale ale

industriei sunt insa mai mici, chiar daca cresc rapid cifrele inregistrate

de vanzatorii online.

 

Cei care au analizat informatiile

spun ca vanzarile de muzica online legala au crescut datorita segmentului

35-56 de ani si nu datorita tinerilor, dar nu exista date concrete daca

este cu adevarat asa sau nu. Exista intr-adevar tineri care nu cumpara

CD-uri cu muzica, ci iau melodiile de pe Internet. Dar nu s-a analizat

popularitatea iTunes in randul adolescentilor.

 

Epxertii mai spun ca exista

si alte cauze din care tinerii abandoneaza CD-ul in favorea Internetului.

In primul rand accesul la continut: pentru a copia melodii de pe disc

trebuie cumparate aplicatii softwre speciale, iar acesta mai si ocupa

loc in biblioteca. De pe Internet se descarca acum usor, costa relativ

putin si se copiaza de cate ori vrei si pe orice fel de echipament.

 

Mai mult, desi comertul cu melodii individuale da un cost total mai

mare pentru utilizator, majoritatea oamenilor prefera sa cumpere o piesa

sau doua, cele care le plac, in loc sa cumpere un album intreg. Ori

CD-ul nu iti ofera deloc aceasta alternativa, aici cumperi toate melodiile,

le platesti, chiar daca tu nu le asculti niciodata.

 

Intrarea Amazon.com pe segmentul

comercializarii de MP3 este vazuta ca si pozitiva pentru intregul domeniu,

un semnal ca industria va creste pe viitor. Problema domeniului ramane

in continuare pirateria care sub diverse forme continua sa existe pe

internet. Tot mai multi tineri spun ca obtin muzica gratuita. Anul trecut

sondajul arata ca adolescentii au platit pentru 42% din muzica noua

obtinuta, fata de 48% in 2006 sau 50% in 2005.