CHINA VREA TOT: De la jucarii ieftine la branduri high-tech

Marti, 28 Iunie 2011, ora 18:58
2628 citiri
CHINA VREA TOT: De la jucarii ieftine la branduri high-tech

Eticheta "Made in Chine" a ajuns cunoscuta pe intreg mapamondul, insa ambitia statului chinez nu se opreste aici. Companiile chineze nu se mai rezuma la a fabrica jucarii ieftine, reproduse dupa personajele animate din Walt Disney, ci isi doresc branduri high-tech cunoscute la nivel mondial.

Privind la ultimele vizite facute de premierul chinez  Wen Jiabao, analistii internationali sunt de parere ca statul chinez isi doreste sa puna "un picior in Europa". 

Calatoria Chinei spre taramul european devine mult mai usoara pe fundalul crizei datoriilor suverane.

In ciuda crizei datoriilor europene, China este atrasa de potentialul pe care il au de oferit statele membre UE.

Pietele europene sunt mature, pline de marci consacrate si cu usile deschise pentru investitii.

Statul european care i-a facut "cu ochiul" chinezilor a fost Marea Britanie. 

Potrivit firmei de consultanta Dealogic, inca din 2008, companiile din China au cumparat actiuni in valoare de 12 miliarde de lire sterline la 33 de firme din Marea Britanie.

Companiile britanice care au atras investitiile chineze activeaza in domeniul mineritului, logisticii si serviciilor financiare.

De exemplu, fabrica auto Longbridge din Birmingham face parte acum din Corporatia Shanghai Automotive Industry. Aceasta investitie a revigorat industria auto din Marea Britanie dar a si oferit corporatiei chineze un brand englezesc de renume.

China, in cautarea puterii

Achizitia unor branduri de renume este doar o mica parte din strategia chineza.

Administratia lui Wen Jiabao a lasat sa se inteleaga faptul ca statul chinez isi doreste sa investeasca in construirea unei linii feroviare de mare viteza intre Londra si Nordul Angliei.

Pe de alta parte, China nu cauta doar putere. Guvernul comunist este in cautare de piete in care sa-si plaseze tinerii someri.

"China devine din ce in ce mai putin competitiva in industria prelucratoare. In acelasi timp, exista milioane de someri chinezi care au terminat un colegiu si care isi cauta de lucru. Acestia nu-si mai doresc sa lucreze in vechile fabrici din China ci vor locuri de munca tehnice, sofisticate, care sa le creasca veniturile", potrivit analistilor.

Pretentia muncitorilor chinezi a crescut, de aceea administratia le cauta locuri de munca pe piete europene unde sectorul tehnologiei este "in floare" iar companiile high-tech cauta angajati tineri.

Achizitia de marci consacrate, implicarea in proiecte mari de infrastructura si angajarea tinerilor chinezi pe piata de munca europeana reprezinta "asul din maneca" statului chinez.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#branduri high tech, #china, #china companii tech, #companii china, #forta de munca china, #investitii china, #jucarii chinezesti, #someri china , #stiri Walt Disney