Warren Buffett, de la om la superlativ: Cum a intrat numele investitorului in dictionarul excelentei in afaceri

Luni, 20 Octombrie 2014, ora 11:45
2512 citiri
Warren Buffett, de la om la superlativ: Cum a intrat numele investitorului in dictionarul excelentei in afaceri
Sursa foto: Bloomberg

Multi vor sa fie Warren Buffett. Si se pare ca se poate. Exista un Warren Buffett in industria hoteliera de lux, unul in pescuit, un alt Warren Buffett in Tampa, altul in Tailanda si un alt Warren Buffett in Turcia. Este un Warren Buffett si in blocul C al inchisorii de maxima siguranta San Quentin care castiga bani din bursa, numit de ceilalti detinuti Oracolul.

Unii dintre acesti "Buffett-i", cum ar fi cei din Canada, Mexic, tehnologie si Africa - s-au alaturat adevaratului Buffett pe lista miliardarilor, scrie Bloomberg.

Bloomberg

Iar insusi Buffett, cel supranumit "Saint Warren of Omaha", este unul dintre putinii investitori ale caror nume au fost rezumate intr-un numar, Q Score mai exact.

Acest scor cuantifica legatura emotionala dintre o celebritate sau o persoana publica si consumatori, masurand inclusiv credibilitatea si increderea. Media executivilor inclusi in studiul Q Score Company din 2011 a fost 11. "Scorul" obtinut de Buffett in randul barbatilor de peste 50 de ani a fost de peste doua ori mai mare. In randul femeilor, cel mai ridicat scor a fost obtinut de la cele cu varsta de 35-49 de ani, 21 - unde Bill Gates a obtinut 16, iar Steve Jobs, 12.

Marca "Buffett" este foarte raspandita si, venind de la o persoana foarte bogata, este, in mod curios, foarte populara. Cel de-al treilea bogatas al lumii este aparent scutit de invidia si de neincrederea de care au parte cei de pe Wall Street. Marii investitori ii venereaza gandirea. Micii investitori iau ca exemplu bunul lui simt. Bea coke, locuieste in Omaha in aceeasi casa pe care a cumparat-o in 1958 cu 31.500 de dolari si sustine ca ar trebui sa plateasca mai multe taxe. Tocmai ce si-a cumparat o masina de lux. Lamborghini Huracan? Nu, un Caddy. Exact, un Caddy.

Si pentru ca multe persoane din intreaga lume sunt supranumite "Warren Buffett al...", omul de afaceri in varsta 84 de ani vrea sa-si faca din propriul nume o marca personala.

Sunt prea multi care apeleaza la aceasta comparatie - "Buffett al..." si prea usor o pot face. Pentru a putea fi numit drept "Buffett al ........", procedura ar fi usoara daca persoana respectiva ar fi fondat un conglomerat plin de numerar si ar fi un investitor valoros. A fi miliardar este un avantaj.

In realitate, pentru a "beneficia" de celebritatea celui mai mare investitor din toate timpurile, respectivul trebuie numai sa se descurce bine in afacerea sa si intre repede in atentia presei. Prima pagina a ziarelor poate aduce pe oricine aproape de Buffett, chiar daca nimeni nu este convins ca o merita.

Cei mai multi "Buffett" sunt in finante, in cel putin 20 de tari, de la Brazilia si Belgia, pana la Pakistan. Dar pot fi gasiti si in software (Marc Benioff de la Salesforce.com), in industria filmului (Woody Allen), in cea a vinului (Robert Parker), baseball (Billy Beane), ca si in multe alte industrii.

Cateva titluri:

  • "Warren Buffett al pescuitului: Greg Myerson, pescar din Connecticut, stabileste noi recorduri";
  • "Este acest miliardar 'Warren Buffett al Africii?'" - (Aliko Dangote, Nigeria);
  • "Mark Zuckerberg: Warren Buffett al tehnologiei?";
  • "Este Ajay Piramal Warren Buffett al Indiei"?
  • "Masayoshi Son, ' Warren Buffett din Asia', asteapta miliarde din Ailbaba";
  • "LeBron James: Urmatorul Warren Buffett?"
  • Dangote, Kinder, Zuckerberg si Son s-au alaturat lui Buffett pe lista miliardarilor realizata de Bloomberg, unde este si "Warren Buffett al Mexicului," Carlos Slim Helu.

    LeBron James este prieten cu Buffett. Zuckerberg a spus ca a purtat discutii cu Oraclolul despre cotarea Facebook la bursa si s-a alaturat lui Buffett care a spus ca va dona majoritatea averii sale in scopuri caritabile. Watsa, care conduce Financial Holdings, a spus ca modelul sau de management este Buffett.

    Asocierea cu "Buffett" este vasta. Multe combinatii sunt imposibile, dar nu pentru Buffett, multi alegand doar una sau doua din "caracteristicile" sale. De exemplu, accent pe valoare si perspective pe termen lung. Sau pe "a cumpara ieftin, vinde scump". Nu trebuie ca "meniul" sa fie la fel de echilibrat ca al lui Buffett, conteaza cine sta cu el la masa.

    Toate aceste asocieri afecteaza imaginea lui Buffett. Un punct forte din filosofia lui Buffett spune ca afacerile trebuie sa fie cat mai variate - ceea ce aduce un avantaj competitiv mare si durabil asupra rivalilor. Iar imaginea lui Warren Buffett ar putea sa fie baza afacerilor. El ar putea fi numit Norman Rockwell al investitiilor. Sau Eistein din Omaha. Sau dupa cel mai accesibil si valoros brand care a existat vreodata.

    Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

    #warren buffett, #asociere Warren Buffett, #afaceri Buffett , #Afaceri